Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Janne - 3 juni 2009 18:48

Barnpassningen gick alldeles utmärkt. Lite problem med att hitta sockor till Juni bara. Däremot hittade jag fyra snuttefiltar och två nappar i korgen med kläder. När vi var på väg att hämta mormor fick jag en alldeles korrekt vägbeskrivning till pappas jobb av Noel.

Här åker man höger, va och sedan när man kommer fram till träden tar man vänster, va. Sedan är det ett MC Donalds och så kommer man till en glasdörr. Så tar man hissen upp, va. Och där är det kaffe, och så går man in till chefen och frågar efter pappa, och där jobbar han.

 Efter denna beskrivning slocknade de båda två, och satt med gamnacke när mormor kom. När de sedan blev väckta i garaget sa Noel att han inte kunde gå. Han var tydligen lam i båda benen. Morfar lyfte försiktigt ut den lame pojken ur bilen och försökte ställa honom på golvet. Och gud ske pris så hade han blivit botad av morfars helande händer, för sedan gick han för egen maskin upp i lägenheten. Sedan blev de serverade yoghurt och mackor av mormor. Det var tydligen gott. Där efter var det lite trollkonster och lek med modellera, tills deras pappa kom och hämtade dem.

God natt, och sov gott.

Av Janne - 3 juni 2009 12:56

I dag ska jag vara barnvakt igen. Men den här gången är det till Noel och Juni. Var och böt bil med Maria i går kväll så man slipper trassla med byte av barnstolar. Nu står hoppet till att Juni är nykackad när jag hämtar henne vid dagis. Som en reservåtgärd har jag pratat med hustrun och försökt övertala henne att sluta lite tidigare, så hon får träffa barnbarnen en stund. Då kan vi åka ner direkt och hämta hustrun vid stationen innan vi åker hem. Iså fall är problemet med blöjbyte löst. Och vädret är som det är. Best som det regnar kommer det en skur, som det heter. Få se om det blir bättre till helgen. Tänkte köpa med mej lite virke ut, så jag kan fortsätta med bastun. Det var ett tag sedan jag fick något gjort där nere. Men först blir det väl lite underhållsarbete i form av gräsklippning. Ny klippta gräsmattor är snyggt, eller hur?

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards