Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Janne - 29 juni 2009 22:31

Helgen flöt ungefär som planerat. Jag testade nya gräsklipparen och den fungerade utmärkt. Drog betydligt mindre soppa än dom gamla klipparna. Hustrun provade bensintrimmern, och hon verkade nöjd med den också. Hon for fram som ett ”jehu” och trimmade hela tomten, det var knappt man hann hålla sej undan. Rådjuren som vår vän Fredrik skriver om, har även varit hos oss. De har knaprat lite här och där, och även på sånt de inte tycker om som det verkar. Men det är väl som hustrun brukar säga till mej ”du måste ju smaka annars vet du ju inte om du tycker om det”. Och jag ger mej tusan på att de stått och tjuvlyssnat någon stans.

 

Den mesta tiden har jag tillbringat med att spika panel nere i bastun. Det flöt på ganska bra hela lördagen. Men sedan kom hustrun och döttrarna ner med respektive, och sedan var cirkusen i full gång. ” Men ska du ha väggen där!!! Och så där trodde vi inte att du skulle göra!!! Nä, jag tycker att det ska vara så här!!! Och en vägg för att sätta upp klädkrokar på. Nä, ytterkläderna kan man väl slänga över en stol i rummet. Nej luftigt och modernt ska det vara”. Och jag som hade tänkt mej lite enkelt sjöbodsstuk över det hela. Ja ja, livet blir inte som man tänkt sej alla gånger. Men man får väl vara tacksam ändå, jag blev ju inte slagen.

 

Nu kan jag även rekommendera Fritzis blogg, som min gode vän plitar på. Den handlar mycket om deras ” arbetsläger”. Lite små tips om hur man misslyckas med att skydda jordgubbarna från småfåglar bl.a samt mycket fina bilder.

God natt o sov gott.
Av Janne - 29 juni 2009 12:51

Tänk vad mysigt när man får värmeslag. Jag tror att det börjar närma sej. Har 28,2 grader i skuggan här hemma, för tillfället. Sköööönt. ( Men jag klagar inte). Man har ju klagat hela våren och försommaren, så nu är det lika bra att hålla käften. Det som grämer mej lite är att jag bytte semester, från tidig till sen. Men det är bara att hoppas att det håller i sig.

Det finns ju en annan som det är hett om öronen på också. Det är ju lilla Sivan. Tänk er att ligga på ett svart tak dygnet runt, det kan inte vara skönt. Även om man nu skulle gilla värmen. De där äggen kommer nog att vara stekta snart. Nu är det dags att återgå till näringen.

Ha det gott i värmen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards