Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Janne - 17 juni 2009 23:16

Ännu en dag har passerat. Och snart är det midsommar. Alla barn med familjer kommer ut i morgon och ska fira med oss. Kul tycker hustrun och jag. Själv rymmer jag fältet i morgon, för att jobba på fredag. Det kostar ju på att vara mjölkbud. Men sedan blir det järnet ut igen. Missar väl sillunchen i år också, men jag fick i alla fall vara ledig fyra dagar.

Har varit ner till bastun några gånger i dag för att hämta grejor, och varenda gång har Sivan flaxat iväg för att sedan komma tillbaka när jag gått. På kvällen skulle jag klippa gräset nere vid bastun, och trodde att hon skulle få stora skälvan. Men då låg hon kvar hela tiden och ruvade. Konstig fågel det där. Nu har vi gjort kväller och ska ta det lite lugnt en stund innan vi hoppar i bingen. Får kanske besvära om en god natt.

P.s Sivan hälsar.

Av Janne - 17 juni 2009 09:39

Här har vi ett soligt och fint väder. Har just ätit frukost inne, men kaffet drack vi på kommandobryggan. Det är ganska kyligt i skuggan, och det blåser en nordvästlig vind. I dag ska vi fortsätta med gårdagens åtagande. Sedan när det är klart skall gräsmattorna klippas, och hustrun har lite slipning och målning framför sej. Eventuellt blir det handling också, men inga blommor den här gången, tack. Sivan ruvar vidare tå taket. Ser henne lite då och då, när hon ändrar ställning. Ha de så bra, och jobba lugnt.

Vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards