Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Janne - 6 juni 2009 22:19

Min hustru är en lyckligt lottad kvinna. Hon kan nu välja mellan 27 olika stånd. Och det är ju inte så illa. Hon som inte trodde att det skulle bli några potatisar alls. Men hon får nog inte något före midsommar. Men den som väntar på något gott o.s.v De som har kommit upp ser i alla fall kraftiga och fina ut. Det var först på eftermiddagen som jag kunde fortsätta nere i bastun. Vi var ju till Älmsta och handlade blommor. Hustrun har planterat så nu ser det riktigt fint ut med alla krukor. Nu är i alla fall luftspalten under taket fixat närmast gaveln. Och jag har panelat gaveln färdigt. I morgon ska jag isolera den östra långsidan och börja panela den.

God natt och sov gott.

Av Janne - 6 juni 2009 09:36

Har nyss ätit vår frukost och sitter på verandan och tittar ut över vattnet. Det är en lätt sjöbris än så länge. Några sjöfåglar simmar omkring utanför bryggan och solen gör sina tappra försök att synas. När vi vaknade för en timma sedan var det klarblå himmel och det kändes riktigt skönt när jag släppte ut Affe. Ska nu börja med lite gräsklippning, sedan blir det en tur till Älmsta, för hustrun ville köpa lite blommor på ”Kröns”. Får säkert den här dagen att gå, också.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards