Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Janne - 15 juni 2009 23:52

Pratade med min kompis ”Fritzi” i går. En hängiven bloggare. Vi satt och undrade vilka som egentligen var inne och läste på våra bloggar. Om hur många som bara kom in av en slump eller som mer eller mindre regelbundet gick in och läste fast vi inte kände vederböranden. Nu satt jag och funderade på en sak. Alla ni som går in på min blogg, alltså ”arbetsplats 351” Skulle inte ni vilja klicka på kommentar, och sedan skriva bara ert förnamn samt ett + om vi är bekanta, eller ett – om vi aldrig har träffats.  Eller om ni inte vill skriva ert namn, går det bra med bara ett + eller ett -.

God natt igen, och sov gott.

Av Janne - 15 juni 2009 18:42

Nu har vi äntligen kommit ut till landet. Ca: ett dygn försenad. I går när vi kom hem från Glava hade vi tänkt att bara handla lite virke och sedan åka ut hit. Men på grund av det rysliga regnandet, bestämde vi att åka i dag. Virket hade ju blivit surt och vi var trötta. I stället bjöd vi över fam. Lundqvist på middag. Det blev en trevlig stund. I dag tog vi en skön sovmorgon innan vi satte igång. Men vid 13- tiden styrde vi kosan mot Roslagen. Vi stannade till vid Elmsta och handlade lite förnödenheter. Sedan kunde vi ju bara inte åka förbi Kröns handelsträdgård utan att stanna till och köpa lite blommor. ( Vi har ju så lite).  Så vid 16- tiden ankrade vi upp här på arbetslägret. Hustrun hann knappt spänna av sig bältet för än hon stod på huvet i någon rabatt. Hon har nu planterat ett tiotal blommor, medan jag själv har tagit det lite lugnt.

Hustrun har ju alltid sagt att jag inte får något färdigt när jag jobbar. Det går för sakta, helt enkelt. I dag fick hon ordentligt med vatten på kvarn. Jag började ju att spika lekt för teglet på bastutaket i höstas, och bar upp några pannor. I dag när vi kom ut visade det sej att en jädrans mås hade byggt ett bo bredvid teglet och ligger och ruvar sina ägg där. Nu kan jag väl inte  göra något alls där nere fören äggen är kläckta. Så det får väl bli en solstol i några veckor i stället. Tänk så synd, jag som var så ivrig att få fortsätta där nere.

God natt, och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards