Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Janne - 11 juni 2009 16:51

Fick kompromissa om min semestervecka för att få ledigt. Får bara ta 4 dagar. Midsommarafton måste jag komma in och jobba. Och hur kul är det på en skala.

Missar sillunchen i år också. Trist. Hoppas bara att butikerna öppnar i tid, så man blir av med lasset. Vissa ställen öppnar ju senare på större helgdagar, och det är ju inte så kul att sitta och vänta till kunden behagar komma och öppna. Det har ju hänt några gånger genom åren kan jag säga, att man har haft en liten butik kvar där man suttit närmare en timma och väntat.

Får nog börja redan i morgon med att förklara att ”inte öppet = ingen leverans”. Nu ska jag fortsätta att städa vårt lilla gemak, så det är skinande blankt till hustrun kommer hem.

God natt, och sov gott.

Av Janne - 11 juni 2009 12:47

Har två grannar i området man ska passa sej för. Den ena pratar bara politik, och den andra pratar bara mediciner och sjukdomar. Två områden som intresserar mej föga. I dag stötte jag ihop med medicinmannen. För att skydda mej själv och komma undan så smidigt som möjligt nämnde jag något om att det var skönt att det inte regnade idag. Då kontrar gubben med att det var bra för hans luftrör om det var fuktigt. Vi har ju så torra lägenheter här, sa han. Och sedan var det i full gång med blodtrycksmediciner, hjärtklappning, sänka och astma. Han stod och surrade i minst en kvart, och jag kunde nästan se hur Affe stod och flätade benen uppe i lägenheten, för att få komma ut och tömma blåsan. Nu har jag lärt mej att man bara ska hälsa artigt, för säger man något mer kan de alltid vända det till politik eller sjukdomar.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards