Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Janne - 18 juni 2009 23:42

Hustrun och jag var upp till Ica i dag för att handla till midsommar.

Det var rätt mycket folk kan jag säga. Släppte av henne vid affären kl.11,45, sedan åkte Affe och jag till tippen. Vi kom tillbaka efter en timma och trodde att hon skulle vara klar då. Men pyttsan, vi fick vänta en timma till innan hon var klar. Det blev nästan lite panikartat. Skulle ju besiktiga bil och kärra i Märsta kl.15,30 Det var bara att ge järnet. Hade 7 min. till godo när jag kom dit. Gick inte i 80 direkt. På vägen in fick jag mitt livs överraskning. De ringde från jobbet och sa att jag kunde få ledigt på midsommar aftonen. De hade folk så det räckte ändå. Fick naturligt vis jobba om jag ville, men jag lät meddela att jag valde sill och nubbe framför mjölk denna dag. Så nu sitter jag här ute igen och stortrivs i regnet.

Lägger in lite bilder på vårat halvfärdiga projekt.

God natt och sov gott.

Av Janne - 18 juni 2009 08:53

Torsdag morgon. En mestadels mulen morgon. Solen gör sina tappra försök att skina igenom molnen. Har faktiskt lyckats en del, men tappar mark hela tiden. Eller rättare sagt, tappar himmel. Himla otur tycket jag. Det är 13,4 grader i skuggan, och nästan vindstilla. Gick runt en sväng med Affe för en stund sedan, och det kändes ganska skönt ute. Men då hade jag ju jacka på mej.

Jag såg att Sivan ligger kvar och ruvar, och pappa Sören stod stolt bredvid och spanade ut bland kobbar och skär. Samtidigt som han höll ett vakande öga på själva ruvningen. Nu är det straxt frukost, som min kära hustru har iordningställt. Rena pensionatet må jag säga.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards