Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Janne - 6 mars 2010 19:58

Det blev ingen långpromenad i dag som jag trodde. Dagen har i stället bestått av snöröjning. Det är så fruktansvärt mycket snö så det går inte att beskriva. Jag har ett minne från 1965, ett gammalt foto när mina föräldrar står på gården vid sjöboden framför en snövall, det är väl det närmaste som jag kommer ihåg. Och det är 45 år sedan. (Fy fan så gammal man är).


I dag har gamla ” Bettan” fått göra rätt för sej igen. Jag har plogat och plogat hela dagen. Och hustrun har skottat och skottat där jag inte kommit åt med ” Bettan”. Det som vi plogade upp för fjorton dagar sedan hade yrt igen med besked. På många ställen, till exempel vid bryggan, kunde man inte se att det varit plogat. Ganska fascinerande faktiskt.

Trivs mycket bra när det är mycket snö. Och en ordentlig vinter.

För att inte tala om hur vackert det är.


Kan för övrigt tala om att jag infört ett nytt mode.

Lite bilder från dagen.


  

Themostring, kan det va nåt?

 

  

Detta är det första vi ser på morgonen, inte så dåligt va?

 

  

Dagens konstverk av "Kung Bore", ser ni fågeln som lutar sej mot virket.

 

  

Lite överhäng är de.

 

  

Snacka om takfot, snön har dragit med sej vindskivan.

 

  

Detta rör har jag inte kunnat böja själv, men snön kunde.

 

  

Gamla "Bettan" har gjort ett enastående arbete i dag.

 

  

Hustrun "Gamle Brittan",har också gjort ett enastående arbete.

 

  

Här har hon börjat skotta verandan på lillstgugan.

 

  

Syns det att jag plogade här för fjorton dagar sedan?

 

  

  

Bara vackra bilder.

 

  

Takskottning.


  

Soptunnan vid Annexet.

 

  

Var tvungen att visa en bild på glassboden i Grisslehamn, eller

rättare sagt på snöhögen framför.

 

God natt och sov gott.


 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards