Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Janne - 16 mars 2010 16:42

Nu har jag tröttnat på både OkQ8 och Coop. Den sistnämnda håller ju knappast på att överleva sej själv. Här har de lagt ner de små butikerna och krympt de stora. Vart vill de komma, eller är det bara en smart affärside´?


Och macken jag brukar åka till blir bara sämre och sämre. I dag var jag ner för att tvätta bilen, och köpte en svamp som skulle innehålla både vax och schampo. Tror ni att den gjorde de då? Icke.

Försöker väl spara in några kronor på det, och hoppas på att ingen märker något.

Hörde också att de skulle avskeda en man som jobbat heltid där i över tio år, med att städa gården, kollat så allt funkar vid pumparna, saltat och sandat, tagit emot och packat upp alla varor, klippt gräset och varit hjälpbreda åt alla andra. Orsak, han vägrar stå i kassan och då drar han inte in några pengar.

Frågade en av cheferna vem som skulle göra hans jobb när han slutat. Vi tar någon från kassan eller så hyr vi in folk, svarade den intelligenta varelsen. Vet i tusan om man inte själv skulle platsa som mackföreståndare.


Satt just och undrade hur det kommer att gå i samhället när jag är borta, och inte kan klaga längre. Men vi får hoppas att det dyker upp någon annan som kan ta över.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards