Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Janne - 9 mars 2010 12:43

Nu vet i tusan om det inte börjar dra ihop sej till vår i alla fall. Solen lyser friskt och takdroppet har satt igång. Jag har till och med börja skönja trädgårds belysningen i rabatten på terrassen, och det är ju inte så illa. Den har man inte sett på två månader, har väl lyst för sej själv under snön antar jag, till ingen nytta.


Småfåglarna har också satt igång och börja kvittra. Hustrun köpte hem några talgbollar som jag satte upp, men de hänger där de hänger. Fåglarna har varit där och pickat lite men verkar inte speciellt intresserade. Det är antagligen nåt hopkok som de lurar på folk att köpa i tron om att de ska vara snälla mot fåglarna. Men i själva verket tål dom det inte. Tyckte härom dagen att jag såg en talgoxe som satt och kräktes efter det att han smakat på eländet.

Nej man får nog köpa en bit fläsk på Coop och hänga upp, för det brukar ju mest vara fett i dom bitarna.


Det ska väl inte bli så mycket mera skottande på landet i alla fall. Det är nästan så till och med jag börjar tycka att det är nog. Helgens bravader känner man fortfarande av i armar och axlar. Ska köpa lite mera spray för det verkar hjälpa rätt bra. Nu får man väl hoppas att snön inte smälter för fort så man behöver kränga på sej badringen när man går ut, kan ju se lite fånigt ut.


Ha de, vi hörs.

Av Janne - 9 mars 2010 11:30

Grattis Nuni!


  

I dag fyller en av Morfars små älsklingar år.

Nämligen Juni som blir 3 år.

Jag tror säkert att Mormor hälsar också.

Puss och kram, så ses vi på Söndag.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards