Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Janne - 19 mars 2010 21:54

Nu har vi firat med att äta en alldeles utmärkt middag, under buffélikande förhållanden, bestående av fisk. Stekt strömningsflundra, gott. Inlagd sill, gott. Rökt lax, gott. Gravad lax, gott. Laxpaté, gott. Sedan blev det ost i olika smaker. Den godaste var nog Ortala osten, från Väddö. En i mitt tycke riktig delikatess som jag varmt kan rekommendera


Hustrun har nu bänkat sej framför tv,n och har lovat att ropa när Willy Björkman skall dansa. Undrar just om denne lille ”fixaren” kommer att gå till final. Han är väl den som har utvecklat sej mest i alla fall. Inte för att han dansar så bra, men han försöker ju så gott han kan, och det är väl ett gott tecken. Själv skulle jag nog inte gjort det bättre. Kommer ihåg en dam på mitt förra jobb som på dansgolvet blev jämförd med en tung gammal byrå av sin äkta hälft. Så långt har det väl inte gått här, fast det har nog varit nära några gånger. Det bästa botemedlet är nog att försöka hålla sej borta från allt vad dansbanor heter.

Snart blir det nog att gå och knyta sej, som det heter, ser redan fram emot en god frulle i morgon bitti.

God natt, och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards