Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Janne - 7 april 2010 16:13

Nu har jag varit och handlat mina rördelar, och tro mej eller ej så var det dags igen. Gick och strosade bland montrarna och plockade på mej det jag behövde. Tog en sväng till bastutillbehören och kollade lite. Gick sedan i sakta mak till kassan för att betala. En dam och en herre framför, det var ju lugnt.

Vad jag inte visste var att människan i kassan var ett stolpskott. Damen som stod först hade köpt några plastburkar med lock, och dessa blev det naturligt vis problem med.

Tänkte flera gånger att byta kassa, men där strömmade det till kunder hela tiden så jag stod kvar. Människan i kassan fick ropa på hjälp ett antal gånger, och efter varje gång trodde man att ”nu släpper proppen”, men icke.


Efter ca: 30 min, hög puls, och drypande av svett öppnades kassan bredvid. Jag gjorde ett häftigt lappkast och fick över vagnen till andra sidan. Väl framme plockade jag upp småprylarna lite snabbt på bandet, en rulle kopparrör och ett 2m. avloppsrör fick kassörskan scanna i vagnen.

Plockade upp mitt kort och stoppade ner det i läsaren. Fick plötsligt se att mitt kort hade blivit vitt, och började ana ugglor i mossen. Slet upp passerkortet ur läsaren och stoppade ner bankkortet, gick betydligt bättre kan jag säga. Nog för att man ser ut som ett chip i nyllet, men det funkar tydligen inte i kortläsaren.


Begav mej skyndsamt ut för att kasta in prylarna i bilen, och för att upptäcka att småprylarna låg kvar på kassabandet. Snabbt in igen för att sortera ut mina prylar, från kundens som var efter.

På hemvägen åkte jag med nervevade rutor.

God natt, och sov gott.

Av Janne - 7 april 2010 12:46

Eller varannan dags väder som man också kan säga, det är väl det som florerar nu. I måndags var det snöslask, igår var det soligt och fint, idag är det duggregn, och i morgon ska det bli soligt igen. Fredag skulle det bli regn och lördag, söndag soligt. Det är ju helt ok när det ordnar upp sej till helgen, trycker jag.


Sedan får vi hoppas att all magsjuka och skit ger med sej. I går var det ”Mala” som inte kände sej riktigt kurant. Erbjöd mej att hämta Wilda på dagis, så hon slapp ge sej ut. Berättade för hustrun att jag skulle göra en insatts och hämta Wilda, och fick naturligtvis stränga förhållningsorder att inte gå in, utan bara stå på trappan och släppa in henne. Förstår inte att människan ska vara så rädd för sånt där. Om man blir sjuk nu då vet man ju i alla fall vad det kommer ifrån, och jag tar ju det hellre från barnbarnen än från någon helt okänd. Sån är jag, och det står jag för.


I dag ska jag hämta mattan som vi beställde till toan på landet, ska även åka till Bauhaus för lite inköp av rörkopplingar och avloppsrör till handfat. Så får vi hoppas att delarna till separetten kommer i veckan också, så det kan bli lite hårdkörning i helgen.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards