Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Janne - 13 april 2010 15:23

Ååååh så sjuk jag är.

Var hemma från jobbet i går p.g.a kraftig huvudverk. Jaså, ont i något som jag inte har, kanske någon tänker. Men tydligen är det något som ligger där inne och skvalpar.


Nu är det så att värken kommer från vänster öga och sprider sej ut i pallet, så att säga. Ringde i går till St: Erik och fick en tid i dag på morgonen. Blev först undersökt av en ”Ortoptist” som kunde konstatera att det inte var själva ögat som var problemet. Blev sedan undersökt av en Läkare som kunde konstatera att det var ögonmuskeln som fått en inflammation, den var svullen och värken kom tydligen från denna. En ganska unik företeelse påstod hon, men å andra sidan är man ju ganska unik själv, så det är väl inte så konstigt.


Nu ska jag knapra i mej 60 piller på 10 dagar så kanske det ger med sej. Sedan blir det nedtrappning i ett antal dagar, och återbesök om en vecka. Jag frågade om jag kunde jobba med detta eller om jag skulle bli sjukskriven.

Vad jobbar du med frågade hon, och jag svarade chaufför.

Absolut sjukskrivning sa hon.


Sedan tyckte jag att hon rekommenderade ”landsluft” eller allra helst ”havsluft”, och det passar ju som hand i handske så jag åkte så fort som möjligt ut till ”lägret”. Man vill ju bli frisk så fort som möjligt, eller hur.

Ja nu sitter man här, sjuk och eländig och hoppas på ett snart tillfrisknande.

P.s Det är väldigt fin väder nu.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards