Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Janne - 12 april 2010 18:05

Ja då har man varit och bytt rördelarna som jag köpte i förra veckan. Tänk att det alltid blir fel. Upptäckte att jag fått fel dimension när jag kom ut till landet. Vad konstigt. Men det var ju ingen panik, det fanns ju att göra ändå där ute.


Tog med mej alla delarna i dag och gick till informationen för att meddelade att jag ville byta, inga problem sa den unga expediten. Jag skriver ett tillgodo kvitto på beloppet så är det bara att lämna den i kassan.

Jag gick in och fick tag i en kille som hjälpte mej. Två stycken rör kopplingar fanns det inte någon kod på, så han skrev ett papper som skulle lämnas i kassan. Sedan blev det lite el prylar och lite annat smått och gott.


Väl framme vid kassan plockade jag upp varorna på bandet, lämnade över pappret med priset på kopplingarna samt tillgodo kvittot. Där blev det ju naturligtvis strul med priset på kopplingarna, så hon blev tvungen att ringa. Typiskt, då blev det min tur att stå där som en jädrans propp, medan kunderna bakom stod och sneglade på andra kassor.

Först fick hon vänta en god stund innan de svarade i andra änden, sedan dividerade de om några slutsiffror på pappret, sedan säger hon att

” då slår jag in priset som står på pappret här då”.

Det har väl för fasen människan kunnat gjort med än gång.

Då var det klart säger hon, 979 kr:-


Borde blivit billigare med tanke på tillgodo kvittot, tänkte jag, men jag får väl kolla kvittot sedan. Betalade med kortet, märk väl, RÄTT KORT, denna gång, sedan lämnade hon över kvittot till mej samtidigt som hon säger ” ja vist ja”. Jag glömde att räkna av tillgodo kvittot, men det kan du få ut vid informationen.


Puh!!!


Då var det bara att stövla tillbaka till ruta ett och framföra sitt ärende till den unga expediten. Jag kan tyvärr inte lämna ut några kontanter, säger hon glatt. Men du kan få ett tillgodo kvitto.

Men var är det människan står och säger, det är ju just ett sådant kvitto

jag vill lösa in.

Undrar om man såg ut som en fågelholk i nian?

Jag svarade bara att jag glömt att köpa ett avloppsrör, jag kommer tillbaka och hämtar pengarna om en stund. Och när jag kom tillbaka fick jag mina pengar, visserligen blev det en hel näve med 50 öringar också,

men det är ju pengar det med.


Ha det gott, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards