Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Janne - 22 april 2010 22:47

Nu har vi kommit ut till landet för vila och rekreation. Vi förföljdes av ett snöslask hela vägen ut. När vi kom fram fick jag sopa av kommandobryggan ännu en gång, förhoppningsvis sista gången i vår. Den var alldeles vit, och efter en stund när jag sopat var den vit igen, jädrans aprilväder.

Vi åt en sen middag, bestående av varma mackor, sedan började Hustrun att måla taket på toan, för att fortsätta med väggarna i morgon. Själv sitter jag bredvid på en stol och hetsar henne med glada hurrarop. Nu är klockan snart 11 och man börjar längta efter slafen. Hoppas man kan sova bra i det kylslagna sovrummet.

God natt och sov gott.


Av Janne - 22 april 2010 13:57

I höstas när vi handlade på Coop fick vi ett erbjudande, vi fick en kupong som skulle stämplas varje gång vi handlade för över 500 kr :- Problemet var ju att varje gång man scannat varorna, som gick rätt fort, ja då skulle man gå till informationen och vänta till någon behagade att stämpla skiten.


Nu var denna kupong i alla fall full, så Hustrun sa åt mej att ta den med i dag och lösa in den. Jag frågade om man fick en lapp med ” ean - kod” på, så man slapp att stå i kö för att lösa in den. Det tror jag säkert, svarade Hustrun som hänger med i utveckling. Sagt och gjort, jag stoppade den i min jackficka och drog iväg. Blev faktiskt strålande glad att jag kom ihåg att gå till informationen för att byta stämplarna mot ” ean - lappen, innan jag började handla. Döm om min förvåning när lappen saknade ” ean – kod”. Frågade varför man inte kunde scanna den själv när man handlat. Finns ingen ” ean – kod, blev svaret.


Gick in för att handla lite snabbt och sprang sedan över till kassorna. Tittade på

” scannern” och den visade att jag handlat för 479 :- Bra tänkte jag då får jag tillbaka några kronor.

Ställde mej vid informations disken och väntade på att bli expedierad. Samma dam kom som hade lämnat ut lappen tidigare.

Ja då får du tillbaka lappen igen, sa jag lite glatt.

Hon tog emot den under tystnad, begrundade den och stämplade in. Sedan väntan. När vi stått en stund, och inget hänt, frågade jag om de kunde sätta in överskottet på coop kortet.

Ja ha, sa damen du har handlat för ett lägre belopp. Men då får du handla lite till.

Men kan du inte sätta in pengarna på kontot, upprepade jag.

"Neej, det går inte" svarade hon. Du kan bara ta något så det överstiger 21 :-.


Kände plötsligt att hornen började växa i pannan på mej och svarade

"neej, det går inte".

Du kan väl skriva ett tillgodo kvitto. "Neej, det går inte" säger människan. Du måste handla för hela beloppet annars kan vi inte lösa in den.

Jag har handlat det jag skulle, och tänker inte handla mera här idag, svarade jag.

Då får du ta den nästa gång sa hon, och försökte stryka över all hon hade skrivit på lappen. Skulle de undra över kråkorna här får du hänvisa till mej, och så sa hon sitt namn.


Och tror ni jag kommer ihåg namnet nu då. Redan vid ytterdörren var det borta.

Ja ja, det är ju bra när det går smidigt och lätt, det är väl därför man är medlem i konsum.

Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards