Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Janne - 28 april 2010 19:07

I morse vaknade jag till vid 5-tiden, men kunde somna om ganska snart. Det är första gången sedan jag började med mirakel pillren. Kändes helt ok faktiskt. Vid 6-tiden tittade jag ut och var tvungen att hämta kameran för att föreviga morgonens solsken. Det är så fint när solen glittrar på vattnet och man hör alla fåglarna som kvittrar i skogen. Gick sedan upp vid 8-tiden och fixade en frukost, men kaffet drack jag på kommandobryggan i solens sken. Härligt.


Även i dag har det varit ganska lugnt, nästan för lugnt, jag är ju inte van att bara gå omkring och slöa när man är här ute. Vitsen med detta ställe är ju att man ska ha något att göra, och man kan ju inte gå omkring och vara vacker jämt, eller hur. Så idag kunde jag inte låta bli att klippa äppelträdet, men jag tog det i omgångar så att jag inte skulle slita ut mej, och det var nog bra.

Det gäller ju att beskåda och begrunda innan man beskär, beslutsamt och bestämt.... (Detta blev en besynnerlig mening.)


Vädret har även idag varit synnerligen gott. Mycket sol, men vinden har varit sydlig emellanåt så det har varit lite kyligt även på kommandobryggan. Nu på kvällen har det mulnat på lite, men vinden har avtagit så vattnet ligger blankt. Man hör sjöfåglarna skrika ute i havet, en och annan mås flyger förbi utanför bryggan och skarven passerar i små flockar in mot fjärden till deras nedskitna holme. Själv har jag gjort kväller, ätit en god middag, så snart är det dags för en liten vickning innan man knyter sej.

Ha det gott.


  

Morgonsolen letar sej igenom träd och grenar.

 

  

Vassen blir nästan guldskimrande med solens hjälp.

 

  

Själv tager man sej en kaffe med "kron", nästan i alla fall.

Jag mår ganska gott i solen, kan jag säga.

 

God natt, och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards