Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Janne - 27 april 2010 20:44

Ja då har ännu en dag gått till historien. Vädret var strålande på förmiddagen, mulet en stund på dagen men sedan kom solen tillbaka och lyste så fint på kvällen. För mej har det varit ganska lugnt, var upp till Älmsta och handlade lite, och sedan var det rast / vila.


Det värsta är ju att man blir så fruktansvärt hungrig av att inte göra något. Redan vid tretiden hörde jag något som mullrade, det var alltså min mage. Sagt och gjort, det blev middag. Fläskkotletter med potsallad. Redan vid sextiden var det dags för tre mickrade frallmackor med ost.

Sedan får vi se vad som serveras i kväll. Kommer nog att rulla fram när veckan är slut, men vad gör det, var ju mager som en jakthund innan, tycker jag.


I dag ska jag visa lite bilder, några tog jag i lördags, men då hade jag ju inte kamerasladden med, så därför visar jag dem i dag, tillsammans med några nya bilder.


  

Vi hade bröllopsdag i veckan och Hustrun fick en liten bukett som hon

tog med sej ut. I söndags när vi åkte hem blötte hon papper och lag dem i verandan, men ingen av oss tog den med.

I går kväll när jag kom ut satte jag dem i vatten, och de är lika fina fortfarande efter ett dygn på golvet.

 

    

Klicka på bilden så blir de  större.


     

Hustrun ränsade rabatter och krattade gräsmattor

i helgen, och se så fint det blev.

 

  

En bild på barndomshemmet och havet.


     

Kvällssol.

 

     

De första snödropparna, och den sista snön.

 

God nattoch sov gott.

 

 


Av Janne - 27 april 2010 12:00

I dag har jag fått uppleva något som jag inte ens skulle vilja dela med mej av till min värsta fiende.

Nämligen ett alldeles bedårande väder. Det är 16 grader i skuggan solen vräker ner sina strålar mot just mej, och det är helt enkelt underbart. Jag avundas inte de som knegar, kan jag säga.


Pratade just med min kusin Karl, och han tyckte jag var en tapper människa, sjuklig som jag är har jag även blivit förvisad i karantän på en ö ute i havsbandet. Han tyckte verkligen synd om mej, och inte klagade jag så mycket heller, tyckte han. Han är snäll han, och omtänksam.


Kan också meddela att Sivan och Sune är tillbaka. Såg att de ockuperat bastutaket igen, men det blir inget av med det. Ska gå ner och säga ett per sanningens ord till dem och be dem fara och flyga till en lämpligare plats. Alltså, inga bosättningar på mitt tak i fortsättningen. De kan förpassa sej till Västbanken, eller till Brobanken om det känns närmare.

Ha de, vi hörs. Bilder i kväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards