Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Janne - 15 april 2010 22:05

I dag har jag tagit det lite lugnare. Var på en liten utflykt till Älmsta på förmiddagen. Var in på ”Kröns” och köpte lite gödning till gräsmattan som ska spridas ut i vår. Handlade lite middagsmat på Ica, sedan var jag ner och tittade på min favoritbåt, som var till salu.

En Uttern 5000 ac. Med 60 hk. Motor. Trim och tilt, samt fast bränsletank, och plats för 8 pass. Skulle passa perfekt för mina/våra behov. Man sitter skyddad för blåst och stänk i ruffen, och kan både användas vid fiske som nöjesturer. Finns även två bäddar för övernattning.

En mycket funktionell båt med andra ord.


  


Dagen har bjudit på mest mulet väder, men lite sol har det varit i emellanåt. Nu på kvällen har det dessutom kommit lite duggregn i olika omgångar. I morgon är vistelsen här ute över, och jag skall återvända hem till lilla Hustrun, ska bli riktigt trevligt tycker jag faktiskt. Även om det är en väldigt skön tillvaro här känns det lite ensamt här när man är helt själv. Det var ju annat förut när jag hade min kompis Affe att dela tillvaron med. Detta är faktiskt första gången jag är ute här helt själv sedan vår älskade vovve har lämnat detta jordeliv. Lite tomt faktiskt, och sorgligt.

Gammal som jag är har jag nu tittat på Antikrundan och funderar på att gå en trappa ner för att slagga en liten stund. Ser redan fram mot att få sluka en sexpack i morgonbitti. ( pillren alltså.)

God natt och sov gott.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards