Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under mars 2009

Av Janne - 17 mars 2009 10:03

God morgon. Tisdag 17 / 3. Vi har just kommit upp och ätit frukost. Det är en gråmulen morgon, men bra sikt ut över vattnet. Inte lika många sjöfåglar vid bryggan i dag som förut. Vi såg två stora Hägrar komma flygande och landa hos Häger, Grannen alltså. Annars är det mest Vigg och någon enstaka ejder som simmar och dyker efter småfisk. Snötäcket har minskat en del. Det har nog inte kommit så mycket regn i natt. Nu ska jag gå en liten runda med Affe, så han får komma ut en sväng.

Av Janne - 16 mars 2009 19:27

Måndagen är snart till ända, och det har varit en skön dag. Vi hade ju främmande här på fika. Det var trevligt. När gästerna hade gått tog vi en promenad med Affe. Vi gick över bron till kolskär. Det blåste ordentligt när vi passerade brobanken. Tittade på ett hus som var till salu. När vi kom hem blev det en dusch för Affe. Det var ganska skitit på vägarna. Satt och slappade lite. Hustrun lagade en god middag. Köttfärslimpa med inbakad fetaost, klyftpotatis med morötter. Jättegott. Till förrätt åt vi inlagd sill med knäckebröd. Satt och pratade lite efter maten i lugn och ro. Jag gick en runda med Affe så han fick pinka av sig, medans  hustrun tog hand om disken. Har haft lite mera ont i ögat idag. Känner att det är ögonmusklerna som är ansträngda. Har försökt att ligga still och blunda i emellanåt. Det har faktiskt hjälpt.

Det här börjar mer och mer likna en dagbok tycker jag. Vad tycker ni. Kan man få en kommentar tro.


Av Janne - 16 mars 2009 11:34

Sovmorgon, sköönt. Vaknade vid niotiden, hustrun gick upp och fixade frukost. Det blev fruktyoghurt ost och leverpastej mackor, kokt ägg, kaffe och te. Ingen stress. Sedan gick jag en runda med Affe. Var upp till vägen och träffade Micke. Han tömde deras vik på vatten. Skall börja muddra nästa vecka. Fascinerande tycker jag. Bjöd in honom på fika kl. 12.30 . Fortsatte till Silberfelds och bjöd dom också. Fam. Larsson pratade vi med igår, dom kommer samma tid. Har varit in till Grissel en sväng och handlat lite på förmiddagen.

Det är ett förträffligt väder här ute, solen har skinit sedan 10 tiden. Man ser hur snön krymper ihop och det droppar från taken. Det kanske är vååår.

Av Janne - 15 mars 2009 19:40

Nu har vi ätit en jättegod middag igen. Det är inte undra på att man sväller. Det känns väldigt skönt att veta att det är söndag kväll och att man inte behöver stressa hem till Väsby.  Man kan titta på Beck i lugn och ro och inte oroa sej för att man ska försova sej i morgon. Hoppas nu att det blir lite vårkänsla i veckan. Pratade med min kusin Ann-Mari på eftermiddagen. Hon hade plockat en bukett med snödroppar bakom lillstugan. Det kan man kalla vårtecken. Nu har hustrun diskat och vi skall starta upp tvn  och se vad det blir för väder i morgon.

Vill nu samtidigt gratulera turturduvorna  Lundqvist  till sina 40 år. Och du Frittzi, det blir säkert 40 år till. Jag kommer att grattar då också om du inte har kört vilse med rullatorn.

Av Janne - 15 mars 2009 16:31

Nu har vi kommit fram till landet. Solen lyste lite på vägen ut, men här ute är det jämngrått. Vi fick börja med att skotta snö. Ca: en dess blötsnö. Har skottat av kommandobryggan samt gången upp. Ganska jobbigt faktiskt. Nu sitter vi i verandan och dricker kaffe med varsin munk. ( sånt där kaffebröd med hål i alltså). Det ser ganska vintrigt ut. Isen ligger fortfarande i fjärden. Här utanför bryggan är det öppet vatten med mycket isflak, och sjöfågel. Hustrun tyckte att det var lite jobbigt att boa in sej bara för fyra dagar, och sen måste man boa ut sej igen. Tiden går så fort. Men  nu ska vi slappa och ha det skönt, så får tiden ha så bråttom  den vill. Det struntar väl vi i.

Av Janne - 14 mars 2009 20:35

Lördag kväll, middagen är uppäten och man mår gott.

Dagens mattipps: Till förrätt:  En liten toast med skagenröra, krokodilpäron och tomat. Varmrätt : Laxbitar i ugn med teryakisås  och potmos. Till detta en god sallad med en ännu godare dressing som vi fått av fam. Tull. ( uttalas Tyll.) Tyvär är denna dressing snart slut och. ( Den ÄR slut ropar hustrun ). Vill gärna ha receptet på denna. Dressingen är kravet på att jag skall äta grönt. I dag har vi haft besök av våra två yngsta döttrar med familjer. Det var mysigt att ha barnbarnen springandes här igen. Hustrun har varit ute en sväng med Affe, och har nu bänkat sej framför tvn. I morgon skall vi försöka ta oss ut till landet en sväng. Skall vara tillbaka på torsdag, för på fredag skall jag på återbesök till st: Erik

Ha nu en riktigt god natt.

Av Janne - 14 mars 2009 10:57

Har vaknat åtskilliga gånger i natt med väldiga smärtor. Var tvungen att gå upp och röra mej med jämna mellanrum för att stå ut med smärtan. Det är nog inte bra att ligga för länge och vila, då tar den där förbenade ryggen stryk. Med ögat är det helt ok. Svider lite emellanåt och skaver, men ryggen är värst. Får nog börja passa upp lite på hustrun istället, så man får röra på sig.

Av Janne - 13 mars 2009 20:19

Nu är middagen avklarad.

Dagens mattipps: Entrecote, Råstekt potatis och morötter, med bea och sallad.

En i mitt tycke, mycket delikat måltid. Till detta serverades ett behagligt tempererat rött vin.

Närmare bestämt, en dunk rötjut från bolaget vid Rotan.

Nu är man konvalescent på heltid. Känns riktigt bra tycker jag. Hustrun springer som en skållad råtta för att passa upp på mej. Livet leker med andra ord. Fick ju förhållningsorder i dag att jag skulle inmundiga mej 8 st. Alvedon brus per dag, i förebyggande syfte. Men jag kom ju inte hem förrän kl: 14,00 så jag har ju bara tagit två st. hittills. Då kom jag på den förträffliga iden, att jag nu kunde få i mig sex glas vin om jag tog en brus i varje. Smart va. ( Det kostar att ligga på topp.) Nu sitter jag här och är jätteglad och vänster öga hänger som en sladdlampa nere på kinden.

God natt och sov gott. Det kommer jag att göra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards