Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under mars 2009

Av Janne - 27 mars 2009 20:21

Var till Bauhaus efter jobbet för att byta kranen. Slut, slut, slut. Men de var tillmötesgående så killen jag pratade med fixade en ny slang som passade. Nu skall jag montera den i morgon så får vi se hur det går. Nu har vi ätit middag. Det blev lite små plock. Vi var till Vinn i stinsen och handlade. Vi stod säkert  i 45 min. och väntade vid delikatessdisken på vår tur. Vi höll på att svälta ihjäl. Men det var gott, och vi blev mätta. Sov så gott.

Av Janne - 26 mars 2009 18:54

I dag åkte jag till Bauhaus och köpte en ny kran till tvättstället. Nu blev det en liten fyrkantig modell hyfsat snygg tycker jag allt, och kanske lite ovanlig. Jag hade lite onda aningar när jag åkte hem, att denna inte skulle vara lika lätt att montera på tvättstället som den förra. Gissa om jag hade rätt. Jag hade mer än rätt, kan man säga. Jag hann inte ens närma mej tvättstället förrän jag stötte på patrull. De två slangarna som förbinder kranen med vattenledningen skulle monteras först. Det visade sig att det bara gick ett skruva fast den ena. Den andra var det naturligtvis gängpaj på. Tror ni att jag blev glad och lycklig och sjöng en trudelutt. Nej knappast. Det var tur jag var ensam hemma. Att man aldrig lär sej. Nu måste jag tillbaka i morgon och byta eländet. Droppen vore ju om det var den sista de hade hemma. Då står man där med sin otvättade hals. Det är inte undra på om man tappar gnistan ibland. Just nu känns det som man vadar upp till knäna i tappade gnistor. Nej nu ska jag inte måla fan på väggen det går säkert bra. Kran på er och god natt.

Av Janne - 26 mars 2009 13:00

Nu går skam på torra land. I dag kände jag inte igen min egen dotter. Stod som vanligt och tog min förmiddagsfika på OK, när någon kom upp bakom mej och sa ”hej morfar”. Jag vände mej om och såg en stor svart luva. Tankarna snurrade ganska friskt i pallet på en, kan jag säga. Sedan såg jag ju att det var min mellandotter Malin, med Alma i vagnen. Till mitt försvar kan jag säga att jag inte har sett henne i luva sedan hon var liten. Det var väldigt trevligt att prata med henne en stund och titta på Alma, innan jag skulle vidare. För övrigt har vi ett strålande väder kan jag säga, om ingen har märkt det. Jag pratade med en kvinna i dag, som sa att det hade varit  – 10 i går morse, och + 22 på dagen utanför hennes bostad. Härliga tider. Nästa helg ska vi ut till landet så jag kan börja isolera bastun. Vi hörs.

Av Janne - 25 mars 2009 18:23

Nu har jag äntligen kommit hem. Det har varit en jobbig dag. Slit o släp. Efter jobbet var jag och köpte en present till lilla Wilda, som fyller 3 år nästa vecka. Hustrun är ute och svirar i kväll så jag har varit ute med Affe i närmare en timma. Jag har även varit till ”OK” och tvättade bilen och mej själv. När jag sprutade med högtrycken, tyckte jag att det blev blött i nacken. Stängde av trycken och kollade bakom mej, såg ingenting. Fortsatte att spruta och samma fenomen uppstod. Kollade för andra gången, såg ingenting. Sprutade igen och vänder mej om. Då såg jag, det fullkomligt forsade ner vatten från en slang i taket. Jag blev ganska blöt på ryggen kan jag säga. Nu kommer säkert mina svärsöner att undra, varför bara sånt kan hända mej, eller hur man kan fastna i ostdisken på gamla Konsum, eller ramla genom taket på landet så att fingret pekar i nordostlig riktning. Men det kan dom fundera på, det är det privilegiet man får när man uppnått en viss ålder. Nu skall jag sätta upp den sista kroken i badrummet, så hustrun kan hänga upp morgonrocken. Då kanske man ligger på plus en stund till. Ha de!

Av Janne - 24 mars 2009 12:55

Som ni säkert har sett så har vi piffat upp vårat badrum lite grann. Vi har varit runt i många affärer och sonderat terrängen så att säga, för att hitta det vi tycker om. Och framförallt till rätt pris. Man kan ju faktiskt i stort sätt betala hur mycket som helst, om man vill det. Så i fredags var hustrun och jag till Ikea för att införskaffa oss en kran till det nya tvättstället. Först  hittade vi en liten fin kran i borstat rostfritt som vi bestämde oss för, men sedan fick hustrun se en lite högre, en i mitt tycke lite annorlunda modell, med en snygg  design som jag också fastnade för. Sagt och gjort, vi köpte den. Den gick lätt att montera och resultatet ser ni ju på bilderna. Nu har vi upptäckt att design och funktion inte alltid går hand i hand. Det är ju inte för inte man i alla tider tillverkat låga tvättställskranar. På kvällen var hustrun en hårsmån från att dra pallet i kranen när hon skulle tvätta av sminket. Och jag bävar för den morgonen när man själv kommer ut i badrummet halvt medvetslös av trötthet, för att blaska av ansiktet och skallar till det där röret. Jag har ju som ni vet en hyfsad snok mitt i ansiktsplåten förut. Och hur tror ni hustrun skulle reagera när man smyger in i sovrummet för att säga hej, om man hade en bastant kran i pannan också. Summan av kardemumman är nu att jag skall införskaffa en mer traditionell kran innan blodvite uppstår.   Ha de.

Av Janne - 23 mars 2009 13:05

Ja nu är man tillbaka till jobbet. Hade drygt 9 ton på flaket i morse, och 17 kundbesök. Man kom på ganska snart att det var mycket bättre förr. I förra veckan tillexempel, när hustrun och jag var på landet. Klarblå himmel och en värmande sol. Snödroppar som kommit upp och fullt med sjöfåglar som ligger och skrockar vid bryggan. Skulle nog ha tagit en gammal gymnastiksko och klappat till mej själv över ögat ett par gånger, så kanske man blivit sjukskriven en vecka till. Men när man tittar ut, så varför skulle man vara ledig den här veckan för, i snö och elände. Får nog vänta med gymnastikskon tills det blir varmare ute.

Av Janne - 22 mars 2009 20:19

Äntligen är badrummet klart, sånär som på en handdukshängare men den får vänta tills i morgon. Vi känner oss helt slut nu. Hustrun håller på att städa upp efter mej, det är inte lätt. Det sitter gammal silikon på väggen efter det gamla väggskåpet också, och det är ju lite segt att få bort. Toalocket  som vi köpte på Bauhaus för några veckor sedan gick sönder i går. Jag skulle resa mej upp och lag armen på det, då sprack det i fem vassa delar. Tur att inte barnbarnen ställde sej på det, kanterna var väldigt vassa. I morgon kommer det nog att kännas rätt bra att komma in i ett fräscht badrum, nu orkar man inte känna efter. Har tagit några bilder om någon är intresserad.  God natt och sov gott.

Av Janne - 21 mars 2009 21:28

Nu är rören dragna och allt är tätt. Skåpet sitter på platts och handfatet skall limmas fast. Sedan skall vattnet kopplas och avloppet fixas. Lätt som en plätt.  I morgon tror jag att allt är klart. Har just tittat på Robinsson  och ska nu ta en fika, sedan blir det badrums fix en stund. God natt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards