Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under mars 2009

Av Janne - 13 mars 2009 14:14

Åter till sans och vett. I alla fall sans. Operationen gick bra. Åkte upp till operationssalen kl: 9,45. De satte igång en halvtimma senare, och vid tolvtiden vaknade jag. Låg kvar ca: 15-20 min. Sedan ner till vårdavd. Fick fika och två mackor, klädde mej och åkte hem. Hemma i Väsby straxt före kl: 14,00.  Svider lite i ögat och har lite ont i roten, men annars mår jag bra. Skall luta mej en stund på sängen, innan jag börjar träna ”rodel”.

Ha det så bra. Vi hörs.

Av Janne - 12 mars 2009 13:34

Åter hemkommen efter läkarbesöket. Först fick jag träffa en ”ortoptist” eller optimist, jag vet inte riktigt vad hon kallade sej. Hon hade mätt mina ögon två ggr. tidigare, och nu skulle hon mäta igen för att se om det stämde. Vet inte om hon var osäker, men det blev tydligen samma resultat igen. Där efter skulle jag fylla i en lapp om hur frisk jag var. Sedan vänta på att få prata ned läkaren. När jag satt i väntrummet kom optimisten ut och frågade om det var den trettonde jag skulle opereras. Jag stirrade upp lite förvånat och sa att det stod det på mitt papper som jag fått av dej, samtidigt som jag undrade om de där måtten hon tagit verkligen skulle stämma. Kommer förmodligen hem och är vindögd i stället. Läkaren var en trevlig figur. Kvinna i 35 – 40 års åldern. Hade lite ryckningar i ögonen, men verkade nykter och skötsam för övrigt. Operationen skulle ta ca: 30 min. Sedan fick man ligga kvar i några timmar. Vid hemkomsten skulle man vila. En särskild hälsning skickades till hustrun att jag inte fick städa och plocka undan efter mej, på sin höjd ställa in tallriken i diskmaskinen, när jag blev så pigg att jag kunde sitta uppe med stöd och äta. Och gärna en ostfralla till morgonfikat på sängen. Nattsärken skulle vara hel baktill. Fick inte sitta i drag. Nu skall Affe och jag åka till svärfar för att förgylla tillvaron lite för honom.

Av Janne - 11 mars 2009 21:23

Äntligen! Skåpet är ihop skruvat. Har tagit ungefär 2,5 tim. Ska aldrig snacka skit om Ikea mera. Det var en bedrövlig bruksanvisning. Fick ha både förstoringsglas och pannlampa för att se de små krumelurerna till bokstäver. Men jag tror det blir bra när det kommer på plats.

Om det får plats. Det är nämligen bredare än det förra vi hade.

Nu har äntligen hustrun kommit hem, lite halvblaskig efter dagens äventyr men ändå glad. Nu ska vi ta lite te och fika innan vi går och knoppar. I morgon skall jag vara på St: Erik kl.09,30 för att få info om fredagens knivskärning.

 
Av Janne - 11 mars 2009 13:01

I dag skall vårat handfat med tillhörande skåp komma, på eftermiddagen. Undrar just om det får platts i bilen , eller om jag måste hämta släpet. I så fall blir det nog kul att försöka komma in på gården. Det är ju inte jordens bästa snöröjning här. Hustrun är på konferens in dag, och viste inte när hon skulle komma hem. Förmodligen i dag hoppas jag. Lika bra det, att hon är borta en stund så kan jag montera handfatet i lugn och ro.

Av Janne - 10 mars 2009 18:32

Nyss hemkommen, in i värmen. Har gått en runda med Affe. Fick spola bort alla snöklumpar på hans ben med varmvatten. Det fastnar alltid snö i pälsen vid den här väderleken. Det gick jättebra att hämta Wilda på dagis, ifall någon undrar. Vi åkte ner till Centrum och hämtade hennes mamma och lillasyster. Vi satt där och småpratade lite på en bänk, innan de dök upp. Sedan gick vi till leksaksaffären och Wilda pekade på alla leksaker som hon önskade sej till födelsedagen. Skulle nog behöva låna hem lastbilen om jag skulle köpa allt ting. Körde hem dotter och barnbarn. Fortsatte hem för att rasta Affe. Hustrun ringde under promenaden, så vi åkte och hämtade henne direkt. Detta var alltså min dag. Nu börjar matförberedelserna.

Dagens mattipps. Fiskbullar i hummersås med kokt potatis, knäckebröd och mjölk.  Smaskigt värre.

 
Av Janne - 10 mars 2009 12:59

Snö, snö, snö. Gissa om det är slirigt på vägarna. Har fått köra med diffen i och upplyft boggi upp för alla backar. Knappt man kommer upp ändå. Skall hämta Wilda från dagis när jag kommer hem. Är det fler som tycker  det är jobbigt?

Av Janne - 9 mars 2009 20:09

Måndag igen, men en lite annorlunda måndag. Hustrun är inte på gympa i kväll. Det är riktigt trevligt att ha henne hemma så här. Vi kunde äta tillsammans i normal tid, sitta och prata lite efter maten, städa upp lite i köket, innan timman blir sen. Det är nämligen jag som grisat ner när jag lagade mat.

Dagens mattipps: Fläskkorv och potatismos med hårt bröd, senap och mjölk.

Hustrun har faktiskt förbjudit mej, vid ett flertal tillfällen, att inte lyfta upp elvispen när den är i gång.

Av Janne - 8 mars 2009 22:11

Nu är det söndag kväll, och vi har ätit middag. I dag blev det kyckling gryta special. Hustrun hittade inte något recept, så hon fick göra den efter eget huvud. Hon måste ha en hyfsad skalle för det blir alltid godare när hon improviserar. Efter middagen tog vi en prommis med Affe. Det började snöa lite fint på slutet, så det blir kanske vitt till i morgon. I dag har vi varit på kalas. Lilla Juni fyller 2 år i morgon och hennes föräldrar har båda nyss fyllt år, så de slog ihop allting.  Alla mostrar och morbröder och kusiner var där, så det blev ett himla kramande av barnbarn. De bjöd på smörgåstårta, samt hemmagjord prinsesstårta. Allt var jätte gott. Nu är det långpaus i ”Beck”, så det är bara att ladda bryggaren och pinka huden tills det börjar igen.

God natt.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards