Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under mars 2009

Av Janne - 8 mars 2009 10:31

Skall först och främst rikta ett stort tack till våra barn svärsöner och barnbarn, för en nderhållande kväll med Labero. Kvällen började på restaurang Stockholms fisk. Ett helt godkänt ställe, men med i mitt tycke kall inredning. (Hustrun frös hela kvällen).

Vi åt Najadrökt lax till förrätt, en mycket stor kvadratisk bit, påminde om Rubiks kub, fast aningen mindre och enfärgad, naturligt vis. Till varmrätt åt vi Norsk fjordlax med dillstuvad potatis, mycket gott och stora portioner. Till detta drack hustrun en halvtorr Reiesling, medan jag själv klämde i mej två stora starka. Till kaffet tyckte hustrun att jag hade fått väldigt blanka fina tänder, det visade sig inte bero på vinet hon druckit, utan att jag hade fått två Norska fjäll på dem.

Vi tog sedan en skön promenad till Jakobsgatan för att beskåda Labero. Det var en mycket underhållande underhållning. Vet i f-n hur det gick till. Tog sedan tåget ut till Väsby, där en privatchaufför vid namn Herr Andersson mötte upp. Tack för skjutsen.

 

P.S Jag tog Labero i hand efteråt.

Av Janne - 7 mars 2009 15:35

Idag är jag lite sen med mitt inlägg i debatten. Beror på att hustrun ville ner till centrum och shoppa lite. Skall ju på födelsedagskalas i morgon. Vi har en himla massa födelsedagar så här års. Det är nätt och jämt att man hinner köpa present till den ena, så fyller den andra och tredje. Men nu har vi kommit hem och har lunchen avklarad. Idag blev det inlagd strömmingsflundra med knäckebröd samt en ”liten svag” till den. Hustrun sitter och ögnar igenom kvällsblaskan medan jag skriver, sedan skall vi ta en runda med doggen. I kväll ska vi ta tåget in till vår vackra huvudstad och äta middag på en restaurang som heter ”Stockholm fisk”. Tänkte kolla om de har någon blodig köttbit man kan sätta garnityret i. Sedan blir det en promenad upp till Jakobsgatan och ”Hamburger börs”. Skall beskåda Jo Labero i kväll. Får se om jag kommer hem och kan skriva en liten recension om kvällen eller om man blir borttrollad.

Av Janne - 6 mars 2009 19:57

Nu har vi kommit hem efter dagens slit. Jag hämtade hustrun vid tåget vid 17- tiden och åkte till Stinsen för att shoppa lite. Har nu inmundigat oss en matbit.

HÄR KOMMER DAGENS MATTIPPS.

Vi köpte varsin jätte stor räkmacka, med sallad, tomat, gurka, majonnäs och en massa räkor. För att bättra på det hela tog jag lite extra majo.  Det var riktigt gott. Till detta serverades en dunk rödtjut. Inte illa va. Nu sitter jag här och joddlar, medan hustrun tar en tur med doggen. När hon kommer in ska det dansas, ja inte vi alltså, utan på televisionsapparaten. Sedan lär det nog bli lopplådan som gäller. Ser redan fram emot frukosten i morgonbitti.

Av Janne - 6 mars 2009 13:01

Gick och lade mej straxt efter kl. 23,00. Ställde mobilen på väckning  04.30.Somnade som en klubbad oxe. Vaknade 04.18 Kände ett trängande behov att uppsöka badrummet. Det finns ju bara två alternativ. Antingen ligger man kvar och våndas i tolv min, eller så gör man som Kineserna, går upp och pinkar och sover i tio min. Jag bestämde raskt att välja det sistnämnda .När sedan mobilen började föra oväsen, tog jag den snabbt in under täcket för att inte störa hustrun och hunden. Snozade några gånger men insåg att jag måste upp. Tog mina kläder och smög försiktigt ut till badrummet. Drog sedan i mej två mackor och en balja lut. Återvände till sovrummet för att ta farväl  av familjen. Alfonz hade gosat in sej i mitt täcke som vanligt och hade sitt huvud på kudden. När han fick se mej lade han sej på rygg och ville bli kliad. Jag klappade honom och pussade lite på halsen, sa den vanliga frasen att      

”husse kommer hem på lunchen”. Där efter tassade jag försiktigt över på hustruns sida, böjde mej ner och pussade henne på kinden, samt viskade lite försiktigt ” hej då älskling”.

VAAA, skriker människan, samtidigt som hon tar ur öronpropparna. Själv sitter jag fastklistrat som ett frimärke på väggen. När jag sedan sakta hasar ner mot golvsockeln  slår det mej plötsligt  att jag måste ha snarkat i natt igen. Efter ca; tjugo min. har hjärtat återfått sin normala rytm. Jag tar på ytterkläderna och tar mej skyndsamt ner till garaget. Hoppar in i bilen och kastar mej ut i den brutalt hektiska stockholmstrafiken. Plötsligt slår det mej, att om man jämför med vad jag upplevde tidigare på morgonen, så är trafiken som ett stilla porlande vattendrag .

Av Janne - 5 mars 2009 20:00

Sen middag idag. Hustrun är på gympa och jag kör henne fram och tillbaka. Är jag inte snäll så sej. Har varit ute och släpat runt doggen också. Ett himla pinkande och nosande, från hundens sida alltså. Nu ligger han och trynar på soffan medan jag skriver. Men när jag reser mej upp kommer han redan stå vid dörren. Så snabb är han, där ligger man i le.

Morsning, nu måste jag åka.

Av Janne - 5 mars 2009 12:53

Ååå vad härligt. Äntligen blötsnö, så man slipper dom torra vägarna. Det går åt tio liter spolvätska om dan. Man är nästan lite smårökig efter en arbetsdag, av alla ångor från frysskyddet som kommer in i hytten. Billig fylla för en snåljåp som jag. Nu tycker jag att det ska bli vår. Mars är ju ändå en vårmånad. Ska nog ringa ner till Norrköping i morgon och be dem sätta på värmen. Vet ni vad som kännetecknar en meteorolog föresten, dom säger en sak, och så blir det något helt annat. Tänk, där sitter dom djupt nersjunkna i sina fåtöljer med huvudet tungt i händerna och försöker tyda sina datautskrifter, innan de går in i tv studion och släpper väder. Nä, jag tycker de borde jobba för högtryck i stället.

Av Janne - 4 mars 2009 18:57

I dag har vi ätit Italienskt. Köpte pizza på Mexicana vid Bredden. Det känns som besöket vid Albano var bortkastat. Vi fick inte den ordinarie veterinären som vi hade sist och som ville att vi skulle komma in och ta ett ultraljud, för att se om det bildats flera stenar. Till vår förvåning fick vi se människan som opererade honom första gången, när allt höll på att gå åt pipan. Hon tyckte inte att det var nödvändigt med ett ultraljud, för vi viste ju redan att det fanns stenar i blåsan. Vi kunde i alla fall tjata till oss lite smärtstillande, som vi kunde ge honom.

Hela kalaset gick på 12000 :-. Hade lika väl kunnat kasta slantarna i sjön, känns det som.

Av Janne - 4 mars 2009 12:55

I eftermiddag skall vi åka till Albano djursjukhus med Alfonz. De skall ta ett ultraljud på honom och se om det har kommit fler stenar i urinblåsan. Han kommer antagligen att få en omgång medicin igen, för han pinkar blod ibland. Troligen urininfektion. För övrigt är han pigg och glad, och vill leka när husse kommer hem på lunchen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards