Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Lugn och ro.

Av Janne - 24 juni 2009 13:07

I dag är det lugna gatan. Kan sätta mej på terrassen och lapa sol så mycket jag hinner, utan att ha livet som insats. Mötte nämligen gumman i taxi när jag kom hem. Får nog försöka att skriva en lapp till gumman att hon får handskas varsamt med vattnet. Det är väl ok att hon vattnar sina egna blommor, men våra vill vi vattna själva. Man kunde ju ta en tjörnare och skriva på en plåtbit förståss, men det skiter sej ju också när man inte kan blindskrift.  På eftermiddagen när jag kommer hem ska jag plocka ihop blommorna och hunden, sedan åker vi till svärfar och förgyller tillvaron för honom en stund. Hoppas bara att det inte är så mycket köer.   

He de, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Fredrik

24 juni 2009 13:36

Jo, sätt dig och knacka på en plåtbit. Kan ju bli en skitrolig kommentar.
Är Affe monteringsbar. Det låter som om du även ska plocka ihop honom. Visst är jag tråkig som måste anmärka på dina roliga inlägg men jag antar att hämden är ljuv.
Ha en bra kväll i solen.

 
Ingen bild

Janne

24 juni 2009 18:42

Jag tror att han är monteringsbar, för hustrun säger att det är affes ben som ligger i skafferiet.

 
Ingen bild

David

25 juni 2009 10:19

Ta fram tjörnaren och en plåtbit...sen kikar du på denna länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Punktskrift

Lycka till!

 
Ingen bild

Jannec

25 juni 2009 11:09

Tack David. Ska nog stansa in på en kaststjärna och singla in den genom brevinkastet, så den sätter sej i sovrumsdörren.

 
Ingen bild

David

25 juni 2009 12:44

Synd att jag inte har kvar min låda innehållande saker jag tillverkade i träslöjden. Kaststjärnor var nämligen det enda jag tillverkade då...och en skev pall.

 
Ingen bild

Janne

25 juni 2009 12:52

Du är en händig kille du David, men hur kan man kasta sådana nyttoprylar.

 
Ingen bild

David

25 juni 2009 13:47

Nån läste väl på lådan: "Innehåller KASTstjärnor" ... och kastade allt (den var dålig, ber om ursäkt)

 
Ingen bild

Sofia

25 juni 2009 21:18

Ha, ha, ha! David, jag tyckte den var bra och känner jag min pappa rätt så drog han nog rätt bra på smilbanden när han läste din kommentar : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards