Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Janne - 6 augusti 2009 20:48

I dag har det varit den klart varmaste dagen hittills på semestern. En alldeles underbar dag, med både lunch och middag utomhus, och mycket bad. Hustrun och jag tog faktiskt tillfället i akt och åkte en sväng ut till Fyggsten helt allena, förutom Alfons då förståss. Vi lag till vid ett ställe som kallas för mjölkplatsen. En historisk plats där min Mormor och Mamma tog iland när de skulle mjölka sina kor, på somrarna när förra seklet var ungt.

Det första vi gjorde var att ta oss ett dopp. Ja ni läste faktiskt rätt. Hustrun simmade faktiskt en liten sväng. Tyvärr hade jag ingen kamera med mej för att dokumentera den stora händelsen. Men spelar roll, alla som känner henne hade nog trott att det hade varit ett fotomontage, om jag lagt ut en bild.

Men det blev ändå en semestertripp på nästan en timma. Lugnt och skönt, förutom hundjäkeln som stod och skällde hela tiden på alla skuggor som bildades på sjöbotten.

Har också med mina svärsöners hjälp, dunkat ner två stockar i leran för altanbygget. Det var ett himla hundgöra med släggan, tyckte jag mej se. Det svettades och stönades, men ner kom de. Själv stod jag med glada hejarop och försökte peppa dem.

Sofia och Danne lämnade sina barn vin för våg hos Mormor och Morfar i dag för att resa till Prag och gratta Dannes gamla Mamma. De flyger iväg i morgon bitti, och kommer åter på söndag. Stackars barn säger jag bara.

God natt, och sov gott.


Malin tar sej en simtur.


Stolparna är nerslagna.


Har även målat lite fönstersmygar på förmiddagen.


Spindelmannen kom på besök. Trevligt.

Av Janne - 6 augusti 2009 13:07

I dag blir det lite bilder från gårdagen. Håll till godo.

Här är det Juni och Wilda som hjälpet till att bada Alma.


Ser ganska nöjd ut, va.


Hon verkar helnöjd.


Igår var det kalas, Stefan bjöd på tårta.


Danne lägger golv.


Inte så illa va.


Var tvungen att ta en bild i morse, när jag öppnade dörrarna.

Vad kan man mer begära av en fin och stilla morgon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards