Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Janne - 27 augusti 2009 20:04

Ja nu har man varit igång och jobbat nästan två veckor, och kan blicka tillbaka på en förgången tid. Nämligen semestern. Vi hade i alla fall tur med vädret, får man väl säga. Den tredje veckan var ju helt underbar, med sol hela dagarna och varma kvällar.

 

En av höjdpunkterna är ju att se barnbarnen springa omkring och leka. De verkar aldrig ha tråkigt. Ibland var det full aktivitet i den lilla polen, ibland var det gungorna som gällde. Vissa dagar klättrades det i berg, och ibland var det bad vid bryggan. Lite gnäll och osämja var det också emellanåt, men det är väl sånt som hör till.

 

En annan av höjdpunkterna var ju att öppna altandörrarna på morgonen och ligga kvar i sängen och känna havsluften svepa in i lagom mängd, samtidigt som man kunde titta ut över vattnet. Det är en bild som man bär med sej länge.

 

Något som också var mycket trevligt var när vi besökte Fam. Ek i deras blomsterprakt. Har faktiskt sparat några bilder därifrån som jag tänkte visa.

 

Men den största höjdpunkten har jag sparat till sist. Ni kanske tycker det är lite konstigt. Men det har varit ett problem under alla år som vi varit där ute.

Vi har äntligen fått ett gott och luktfritt vatten. Och det ska jag tacka Håkan och Elin för, samt inte minst min kusin Karl och hans gemål Ulla- Carin.  Det var ju deras förtjänst att det blev av så att säga, i och med att det kom på tal när vi var hos dem.

Nu kommer det lite bilder som jag gärna vill dela med mej av.



 Det var åtskilliga gånger som det åktes i denna rutschkana.


En härlig bild av en tidig sommarmorgon.


Dessa tre bilder är från Fam. Eks prunkande grönska. Jätte fint med mängder av blommor i krukor, tycker jag.


 





 

Detta är en bild från förra året av arbetslägret "slit och släp".

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards