Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Janne - 25 augusti 2009 13:05

Som de flesta känner till så drog ju min lilla Hustru ett tungt lass i helgen. Hon planerade, handlade, arrangerade, och dukade upp för att jag skulle få ett fint minne av min stora dag. Så igår tänkte jag att man kanske borde bjuda igen, som det heter. När hon kom hem så föreslog jag att hon skulle parkera sej på terrassen i en av de sköna korgstolarna, för att varva ner lite efter dagens slit på kontoret. Hon nappade på förslaget och tog en bunt reklamblad med sej ut.

Jag gick till köket och började tillreda en god måltid till oss båda. Jag tänkte bjuda på korv Stroganoff och makaroner. Själv tycker jag att maten jag lagar, för det mesta är helt Ok. Och ibland riktigt god.

Jag började med att sätta på vatten i en kastrull. Skar sedan korven i små fina strimlor och hällde dem i stekpannan. Tog fram en liten smörkniv i plast för att inte skada pannan och rörde om.

Efter en liten stund kommer Hustrun in och frågar hur det går, och jag svarar att jag har full koll. Hon tar då den lilla kniven och kastar den i slasken för att sedan ta fram en plastslev och börjar röra om i stekpannan. Sedan häller hon i makaronerna i det kokta vattnet, och rör om. Inom loppet av ett par sekunder har hon full kontroll över hela spisregionen. Själv står jag på undantag och blandar ihop hundmat som sedermera hundkräket delvis ratar.

Frågan jag ställde i början kanske var helt onödig. Men det blev i alla fall en god måltid.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards