Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Janne - 31 augusti 2009 17:43

Ja den dagen dyker alltid upp när man har som roligast. Och då är det bara att ta på sej jobbarkläderna och ställa sej i ledet. Och jag som hade så skönt på landet.

 

I går blev jag bjuden på lunch hos min kusin Karl, på Ekelunda gård. Där serverades det nystekt abborrfilé med kokt potatis och smörstekta champinjoner. Det kan jag säga att den måltiden inte gick av för hackor. Det var mycket gott, och jag blev väldigt mätt.

Hann för övrigt med att klippa lite gräs, samt måla lite väggar. En strykning till och det ska vara klart. Sedan blir det foder och sockel. Men det blir först om 14- dagar, för nästa helg blir det till att åka båt. 

Blommorna på landet börjar sjunga på sista versen nu, men det finns de som är fina och blommar fortfarande. Var tvungen att ta några bilder på dem för att visa.

Ha de, vi hörs.

Minst en strykning till behövs på väggarna.


Halltaket behöver lite latexfog på sina ställen.


Lyckliga Lotta blommar och märker inte att det börjar bli höst.


Och Isbegonian hänger med av bara farten.


Wildas Tagetes blir bara större och finare.


Fuschian har fått en fristad från rådjuren på kommandobryggan, kanske.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards