Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Janne - 29 augusti 2009 19:27

Hade tänkt mej en skön sovmorgon i dag. Men vakande redan kl: 04,30 av NÖDvändiga behov. Sedan slumrade jag om, Men vaknade varje kvart. Ledsnade redan vid Åtta rycket och gick upp för att äta frulle. Har sedan tillbringat dagen med att koppla i en massa tåtar i proppskåpet. Det gick lett som en plätt. Satte på strömmen, och proppen gick också lätt som en plätt. Hade tydligen kopplat fel någon stans. Men var????  Orkade inte bry mej. Satte sedan upp easy cover på väggarna i kök och hall och målade taket.

 

Dagens första överraskning var att jag fick nys om att det är någon som inte är riktigt tillfreds med sej själv och har ringt till kommunen för att klaga på att det ligger en massa fyllnadsmassor i bergtaget som vi ska använda. Detta innebär att kommunen var ut och tittade och fann att massorna var över en halv meter höga, och då måste man ha bygglov för detta. Hoppas att personen nu mår bättre efter sin klagan. Vi hade lov från markägaren att lägga massorna där så de fick torka ur lite, innan vi körde över det till vår tomt. Men vi skulle ju naturligtvis frågat kommunen om lov innan, och då skulle vi ha fått det. Men hur ska man veta det. Det är ju tydligen de som bestämmer.

 

Dagens andra överraskning var att min Storasyster kom och överraskade. Hon har nu bjudigt mej på en alldeles förträfflig middag. Och det var ju tur för jag kom på i dag att jag hade glömt att ta med mat för två dagar. Man kan ju inte tänka på allt.

 

Vädret i dag har varit rätt behagligt. Tänkte att jag skulle mäta tempen i vattnet ifall man skulle ta sej ett bad. Kom då på att temp metaren låg på botten nedanför bryggan, tappade den förra helgen nämligen. Jag fick alltså bada ändå för att ta upp den. Det var 14 grader på botten.

God natt, och sov gott.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards