Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Janne - 14 augusti 2009 23:38

I dag har jag lagt golv i gästrummet vid bastun. Vi var ju och köpte ett golv i onsdags. Rummet är lite drygt nio kvadrat  ca.  3,04 x 3,08 m. Vi köpte då tio kvadrat. I dag när jag hade lagt golvet fattades det 1 dm. Hade jag inte låtit det gå ut till mitten av dörrhålet, som brukligt är, hade det räckt.  Otur eller klantigt?

Efter det spikade jag upp taket i hallen, så nu är det också klart. Ska sedan spackla upp väggarna i hallen och sätta upp Easy cover, och sedan ska tak och väggar målas.

Fam. Ström Funmark tog en cykeltur till Grissla, på eftermiddagen. De var till lekplatsen, och så hade de ätit glass. Det tyckte både Ella och Ville om. På kvällen åkte Danne hem till Väsby och kommer tillbaka på Söndag, för att hämta hem sin familj. Då är semestern över för dom, och även för oss.

God natt och sov gott.



Ser gammalt och slitet ut, men är ganska snygt ändå.


En fördel var ju att det var ganska lätt att lägga också.


Den försmädliga sista biten som av någon anledning inte var med i paketet.


Halltaket uppspikat och klart för målning.


Fam. Ström Funmark förbereder sej på en cykeltur.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards