Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Janne - 6 januari 2010 19:44

Jo då, vi tog en rask promenad i vinterkylan på 45 minuter. Det isade i ansiktet och man fick värmeutslag på ryggen, men skönt var det. När vi kom hem tog jag mej ett varmbad. Frågade Hustrun om det fanns något skum, och hon trodde det fanns något gammalt kvar, det spelade ju ingen roll jag är ju själv både gammal och skum så vi skulle nog samsas i samma balja. Och det gick bra kan jag säga.

Jag kröp ner i det varma vattnet med en god whiskey i nypan, ja ja.... förstår att ni är avundsjuka men ni skulle inte ha fått plats. Det är nämligen ett litet kar med bara plats för en karl.


  

Karlbad på hög vattennivå.


Efter en kvart var jag tvungen att stiga upp. Whiskeyn var nämligen slut.

Därefter bjöd Hustrun mej på en underbar middag, med en underbar förrätt. Det serverades en toast med egen komponerad räkröra och avokado, till varmrätt blev det fyllda laxbitar med vitvinssås potmos och sallad. Och till dessert serverades en ostbricka. Hela middagen åtnjöts till ackompanjemang av Benny Grodmans storband. Vad kan man mer begära.


I dag har jag provat min nya leksak. Hustrun kallar den ”en blomhacker” men i själva verket är det faktiskt en radiostyrd helikopter. Jag kan säga att det är inte så lätt att manövrera den, Har hamnat i Hustruns blommor alltför ofta, och hon blir lika förgrymmad varje gång, fast jag trodde hon skulle vänja sej, men icke. Jag får nog öva lite mera på någon blomfri plats.


  

Här ser ni den lille rackaren.

 

  

Här hovrar den på hög nivå......

 

  

För att sedan dyka ner i grönskan. Sorry.


Nu är det snart kväller och jobbar dag i morgon också, ha det så gott.




Av Janne - 6 januari 2010 12:49

I dag är det svinigt kallt, som man säger. Har haft både kallsingar, varmsingar och långbrallor på mej, men fryst ändå. I Märsta var det -27 vid sjutiden. Onödigt kallt tycker jag, man har ju faktiskt kunnat krypa in i en frys för att värma sej. Nu är jag hemma för att försöka tina upp lite, innan jag fortsätter att knega.


Hustrun hade tänkt att vi skulle ta en promenad i går när hon kom hem, men ångrade sej när hon klev utanför dörren på jobbet, och jag tror inte att det blir någon i dag heller, möjligen en snabb i så fall.

Undrar just vad det är för temperatur i övriga landet, vore kul att höra hur läget är.

 Vi tänkte åka ut till landet på fredag kväll, hoppas att det är lite mildare då, isen har tydligen lagt sej både i fjärden och en bit ut i havet hörde jag av min kusin Ann-Mari, så det är nog vackra vyer som väntar där ute nu. Blir nog lite bilder att publicera efter helgen.

Ha de gott, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards