Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Janne - 12 januari 2010 16:10

I går hade jag julgransplundring i min ensamhet, det blev inga större ovationer. Granstackaren fick stryka på foten och tappade alla barr som tack. Fick ta in stora grovsugen för att få bort allt. Men nu ligger den nedklippt i en stor plastsäck och väntar på tippen. Hustrun undrade om jag hade haft fiskdamm också, men det hanns inte med, och förresten så är det lite bökigt att ordna fiskdam när man är solo. Blir ingen överraskning heller liksom.

I dag har jag rensat lite i förrådet så vi skulle få in julkartongen med julpynt. Nu får Hustrun kolla igenom det som ska slängas så man inte kastar för mycket. Risken är ju stor när man får upp farten.


I dag blir det lite bilder från i söndags. Vi tog en promenad ut till Smultronudden, och det är ett riktigt smultronställe. Jag kanske har sagt det förr, men skärgården är fin även på vintern.

Håll till godo.


  

Inte mycket öppet vatten under bron, beror på den stränga kylen. -15 grader.


  

Vassruggarna är snygga på vintern också.

 

  

Våra hus skymtar till vänster bakom udden.

 

  

En ganska snygg vy ut mot Ålandshav.

 

  

Yttersta udden på Gräsörarna, nedisad och fin.

 

  

Här träffade vi på en enormt hög pelarsal.


  

Nä, den kanske inte var så hög.

 

  

Blåstongen hade fryst i vattenytan och vajade fram och tillbaka

om runda kulor.

 

  

Åter i lägret efter en skön tur.

 

God natt, och sov gott.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards