Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Janne - 8 januari 2010 22:15

Äntligen har vi kommit ut. Mycket halt på sina ställen, men resan gick bra. Har kommit ca.1,5 dm. snö sedan vi var här sist på nyårsdagen. Har ätit lite middag, bestående av grillade mackor, hyfsat gott faktiskt. Har tittat på ” Lets Dance” för första gången. Tänkte kolla in Willy Björkman, och han var ju jättebra, men faktiskt bättre som fixare i ” bygglov”, måste jag säga.


Det var ca: - 12 grader när vi kom ut, och ca: +10 grader inne, så det har inte gått någon nöd på oss.

Nu är det + 20 grader inne så vi slipper nog att frysa i natt.


Tog lite bilder när vi kom fram.


  

Trappan skottad.

 

  

Kommandobryggan avsopad.

 

  

Lite snöhäng från taket.

 

God natt, och sov gott.

Av Janne - 8 januari 2010 12:54

 Vill först och främst gratta vårt barnbarn NOEL på 5-års dagen.

Ha en riktigt bra dag.


Och kylan den fortsätter fast i lite lindrigare tappning, men tillräckligt för att man ska huttra. Hustruns har nu sträckt sej så långt att hon skruvat upp elementet i sovrummet, men bara lite, det är mot hennes principer att ha värmen på där.

Det är skönt, och man sover bättre säger hon fast hon alltid klagar på att hon sover dåligt. Jag vill däremot inte ligga och frysa så jag sköt till fönstret lite grann i måndags så inte ledvätskan i mina knän skulle frysa. Lider nämligen av vatten i knäna, tror jag. Här om dagen blev det ju lite mildare, så i natt vaknade jag och tyckte det var väldigt varmt i sovrummet. Men det tordes inte fasen väcka Hustrun och berätta det, för då hade hon väl rusat upp och hakat av fönstret. Nej lagom är bäst, hellre lite sommarvarmt än ishavskyla i sovrummet.


Nu har det ju varnats för att det kunde bli strömavbrott i helgen också, och då skiter det väl sej ordentligt när vi är på landet. Har ju bara elvärme och värmeljus där. Men det ska väl ordna sej.

I värsta fall får man väl sätta klockan på ringning varje kvart och gå upp och göra åkarbrasor.

Ha de,vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards