Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Kylslaget.

Av Janne - 8 januari 2010 12:54

 Vill först och främst gratta vårt barnbarn NOEL på 5-års dagen.

Ha en riktigt bra dag.


Och kylan den fortsätter fast i lite lindrigare tappning, men tillräckligt för att man ska huttra. Hustruns har nu sträckt sej så långt att hon skruvat upp elementet i sovrummet, men bara lite, det är mot hennes principer att ha värmen på där.

Det är skönt, och man sover bättre säger hon fast hon alltid klagar på att hon sover dåligt. Jag vill däremot inte ligga och frysa så jag sköt till fönstret lite grann i måndags så inte ledvätskan i mina knän skulle frysa. Lider nämligen av vatten i knäna, tror jag. Här om dagen blev det ju lite mildare, så i natt vaknade jag och tyckte det var väldigt varmt i sovrummet. Men det tordes inte fasen väcka Hustrun och berätta det, för då hade hon väl rusat upp och hakat av fönstret. Nej lagom är bäst, hellre lite sommarvarmt än ishavskyla i sovrummet.


Nu har det ju varnats för att det kunde bli strömavbrott i helgen också, och då skiter det väl sej ordentligt när vi är på landet. Har ju bara elvärme och värmeljus där. Men det ska väl ordna sej.

I värsta fall får man väl sätta klockan på ringning varje kvart och gå upp och göra åkarbrasor.

Ha de,vi hörs.

 
 
Monica

Monica

8 januari 2010 17:29

Ja bäst att ha respekt för havet, kul är dom sjöfåglarna för dom var tillbaka hela gänget så fort isen försvann. Har också fått krypa till korset och ha lite värme i sovrummet, visst sover man bättre när det är svalare;-)
Ha en trevlig helg.

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards