Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Janne - 3 oktober 2009 22:05

Vaknade till en solig och kall morgon. Men det var inte frost, som på Sofielund. Vi slipper ju den första frosten p.g.a närheten till det varma havet. Brukar få smaka på den Sjunde ungefär.

Ibland är det frost uppe vid Annexet men inte här hos oss.

Hustrun har jobbat i trädgården hela dagen. Tagit bort kärrvis med blommor. Har även samlat ihop nedfallna grenar och dylikt som låg på tomten. Ett riktigt slitgöra.

Själv har jag koncentrerat mej på bastun. Har skruvar upp en stödkant runt väggarna för golvmattan. Har sedan skurit till mattan, och limmat dit den så nu är bastugolvet klart.

Är ganska nöjd själv, faktiskt. Nu är de det svåraste kvar. Att svetsa mattan i hörnen, innan det är dags att skruva upp bastupanelen.

Nu har Hustrun friserat Alfonz så han ser riktigt prydlig ut, och skall börja med middagen.

Idag blir det oxfilé med rotfrukts gratäng. Inte alls så illa. Ska försöka hålla mej på avstånd när hon fixar till den, så det inte blir något knas. Det brukar bli godast så. Kan på sin höjd duka bordet utan att det inverkar allt för mycket på tillagningen.

Ha det så gott.


  

  Värmepistolen gjorde underverk på en stel matta.


  

Resultatet blev ganska bra, tycker jag.

 

  

Några tavlor jag fick när jag fyllde år. Pryder sin plats.

 

  

Två träfigurer som min hustru bara gillar 50% av. Nötknäppar kärringen till

höger gillar hon absolut inte.


  

En intreörbild från basturummet.

 

  

Äntligen kom ytterlampan på plats. Blev ganska läcker, eller hur?


God natt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards