Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Janne - 19 oktober 2009 16:57

Ja nu har jag börjat med nästa projekt här hemma. Har plockat ner det mesta från vardagsrums väggarna och stuvat det i kartonger. Nu är det Hustruns tur (eller otur) att tömma alla skåp så vi kan flytta dem.


Det ska bli ny färg på väggarna. En liten vägg kommer att rivas ner och ersättas med underskåp med bänkskiva ovanpå. Överskåp skall införskaffas och användas som underskåp. ( Det är en konstig värld vi lever i). Kyl och frys kastar vi ner från terrassen och hoppas på att inte ”blind Anders” står under. Här ska nämligen renoveras.


Hustrun tycker nämligen att jag går och ”slår dank” på eftermiddagarna. Jag slutar ju redan 14,15 på dagarna, och då är det ju många timmar kvar på dygnet, som bara går till spillo så att säga. Men hon kommer att få hjälpa till en hel del med att måla. Och det är många väggar, he,he. Men hon bangar nog inte för det. Hon är väldigt duktig min Hustru. Tar oftast på sej skitjobben, utan att klaga allt för mycket.

Men först ska vi ha en god middag. Har inte en aning om vad det blir. Men jag skulle ju kunna förbereda lite genom att ta fram konservöppnaren.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards