Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Janne - 29 oktober 2009 21:48

På vägen hem åkte jag ner till Ok och fick låna en luftburk som de hade i gds- hallen.

(Tur att man har bra kontakt med sina kunder.) Åkte upp till Malin och Jocke för att pumpa hjulen. Kände mej ganska stolt över att ha kommit på den geniala iden att låna burken.

Satte munstycket till ventilen på ena bakhjulet och började fylla på luft. Hjulet började resa sej och jag kände mej nöjd, ända tills däcket exploderade med en himla smäll. Blev lite rädd kan jag erkänna. Nästan så man höll på att kacka i brallan.

Här gällde det att handla snabbt, och få tag i ett nytt däck på momangen. Hade bestämt med mina svärsöner om hjälp att baxa upp blandaren på släpet nämligen. Och de skulle nog dyka upp om några timmar. Sagt och gjort, jag brände över till Coop, för där hade jag sett att de hade några däck som eventuellt skulle passa. Dessutom var de nedsatta i pris, och det gjorde ju inget. Men väl framme så var det fel dimension. Åkte då ner till Ok verkstaden vid Glädjen. Där kammade man också noll. Han tipsade om Meckonomen. Vände på klacken och rusade dit. Men de hade bara däck och slangar till bilar, sa killen bakom disken. Försök på Swedool.

Kastade mej i bilen och åkte ner till bredden. Sprang in på Swedool och haffade en äldre herre som stod bakom disken. Men den herren väntade nog bara att få gå hem för dagen, och var föga intresserad av mitt jädrans däck. Du kan titta där borta vid skottkärrorna sa han, och började bläddra i en tidning. Anade med en gång att det var lönlöst att fråga om de kunde beställa hem det jag behövde. Får åka till en däckverkstad i nästa vecka och beställa däck och slang så kan jag montera i lugn och ro och ta den med ut nästa gång vi åker.

Nu är jag trött och ska sova.

God natt.

Av Janne - 29 oktober 2009 12:50

Ja då får jag göra ett nytt försök i dag istället. Det är två hjul som måste pumpas innan vi lastar betongblandaren. Nu gäller det bara att hitta en pump, annars får jag demontera hjulen och pumpa dem på Ok.

Tänkte hinna över en sväng till K- rauta också innan pumpningen.

Har varit till Colorama och köpt svart värmetålig sprayfärg till den isolerade skorstenen, eftersom den är blank och de andra rören är svarta.


Sofia frågade ju i går hur det var med Affe, och det vet vi inte ännu. De skulle höra av sej när de undersökt blodprovet och urinprovet. Men han är väl inte sådär väldigt kurant misstänker jag. Djur har ju en förmåga att inte visa när det har ont någon stans. Han är ju väldigt pigg och vill leka lite då och då, men i går var urinen riktigt blodfärgat. Antingen har han en urininfektion eller så skaver stenarna på slemhinnan i urinblåsan så det börjar blöda. Men troligen så är det båda delar. Veterinären frågade om vi ville operera honom igen, men vi är lite tveksamma. Dels för att det blev väldigt jobbigt förra gången när de fick göra om operationen, och så kostar det en slant, och så vet man att det kommer tillbaka igen efter något år. Det är väldigt svårt att bestämma sej hur man ska göra. Just nu ligger han på rygg i soffan och tränar rodel, precis som Husse brukar göra. Sådan herre, sådan hund heter det ju.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards