Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Janne - 11 oktober 2009 20:57

Idag var det ett helt annorlunda väder. Blåste riktigt rejält nere vid bryggan. Jag hade lite panel som skulle klyvas i dag så det var bara att sätta igång innan regnet kom. Har skruvat upp drygt hälften av panelen, om man bortser från taket. Vid elva tiden kom det in ett jättestort svart moln från söder. Var övertygad att det skulle ge en rejäl skur, men regnet lyste med sin frånvaro. Och glad var jag för det, då hann jag göra klart innan jag åkte hem.


Affe var bra uttråkad i dag. Hade inget att göra, verkade det som. I går låg han och sov från och till nere i bastu rummet, men i dag låg han bara och glodde på mej. Trodde nästan att han låg och ruttnade. Var tvungen att gå en liten sväng upp till landsvägen, och sedan hälsa på grannarna på hemvägen. Då blev det lite fart på honom. Sedan var det lika tråkigt igen.


När jag kom hem var det ett litet kaffekalas här hemma för vår yngste svärson Daniel. Det bjöds på prinsesstårta och det smakar ju alltid gott. Vi har inte uppvaktat honom sedan han fyllde år och det är över en månad sedan. Men den som väntar på något gott…….

Jag fick i alla fall träffa fyra av våra sex barnbarn. Mala och hennes familj var uppe i Dalarna för att uppvakta farfar, så de kunde inte vara med här. Men nästa lördag får vi träffa dem, då är det namngivning för lilla Alma så då kommer hela släkten.

Nu tänkte jag tråka ut er ytterligare med några bilder. Ni får ha lite överseende med det.

God natt, och sov gott.


  

Mörka moln som solen försöker tränga igenom.

 

  

Ett jäkla skruvande är det. Fyra skruvbläck i varje panelbräda.

 

  

Men det kan nog bli bra när det är klart.

 

Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards