Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Janne - 6 oktober 2009 19:08

Nu är jag äntligen färdig hos käftis och hans anhang. Det blev en dyr historia men det var det värt, bara att få komma därifrån. Men de fick jobba för pengarna. I alla fall Tandhygienisten. Hon körde med ultraljud och hon petade och skrapade så hon blev alldeles svettig. Sedan blästrade hon och körde med högtryck blandat med salt och bikarbonat samt polerade, vet i tusan om hon inte använde sej av lite nitroglycerin också. Men rent vart det.

Du har den hårdaste tandstenen i hela Väsby sa hon efteråt, och föreslog att jag skulle komma tillbaka varje kvart. Eller åtminstone varje halvår. Nu ska de bokat en tid i April, så får vi se hur hårt hon får jobba då. Läste föresten i en tidning för ett antal år sedan en tandläkare som hade sagt att man skulle sköta tänderna som man skötte bilen. Och det gör ju jag. Felet var väl att han inte hade sett min bil.

Nu har jag stått för middagen igen. Ugnstekt falukorv med potatismos. Till detta serveras knäckebröd och kall mjölk och tillsammans med levande ljus blir nog Hustrun överlycklig

när hon kommer hem.

God natt, och sov gott.

Av Janne - 6 oktober 2009 12:54

Ja nu är man tillbaka med jobb och jobb. Samma gamla rutiner. Klockan ringer, upp och iväg. Ut till alla kunder. Plocka, plocka lossa. Sedan hem och ut med hunden, äta lunch. Tillbaka till jobbet och stämpla ut. Dag ut och dag in.

Men i dag blir det lite annorlunda, ser inte fram mot det precis. Jag ska nämligen till

tandhygienisten och sedan till tandläkaren. Blir ingen trevlig upplevelse. Dessa varelser har jag alltid försökt att ha så lite kontakt med som möjligt. Är väl därför garnityret är som det är.

Sitter nog i sedan man var liten och fick besöka tandläkarbåten. Där var det bara gamla stötar som trodde att de hade makt, och det hade de väl också. Man var skitskraj flera dagar innan man skulle dit. Att sitta i en båt som gungade, samtidigt som de borrade i tänderna var ingen mysig upplevelse. Nää, det är allt bättre att sitta i en stol, som står stadigt. Men skräcken sitter i trotts allt.

Ha det gott, vi kanske hörs igen. ( Om jag överlever).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards