Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Janne - 5 oktober 2009 19:03

När man nu inte känner sej gammal, så är det ju bra att andra påminner en om det.

Fick ett litet brev på posten i dag från Landstinget Stockholms län. Det kändes tjockt och intressant. Öppnade det nyfiket och drog ut innehållet. Det bestod av ett svarskuvert, en liten påse, tre små lappar och en mängd spatlar. Nyfikenheten var stor när jag började läsa.

DU SOM ÄR ÖVER 60 ÅR, stod det överst.

Tackar för den passningen.

De ville ha in avföringsprov, precis som de inte skulle ha nog med skit där inne ändå. 

Nä, nu var det så att jag skulle gräva i skiten själv och skicka in ett prov per post till ett lab. Sedan skulle de kolla, och se efter så man inte hade cancer i tarmarna. Det kan ju vara bra.

De skrev även om olika symtom, så att man kunde ta kontakt själv.

B.l.a kunde man ha en obehaglig känsla i magen. Och vad tror ni man fick när man läste brevet. Nu törs man ju inte låta bli att kolla det där. Det är ju ungefär som med brandsläckarna vi köpte på semestern. ”Ska ni bara stå här och titta på när huset brinner ner eller”.

God natt och sov gott.

Själv ska jag försöka.

Av Janne - 5 oktober 2009 14:41

I dag var det sovmorgon igen. Vi hade satt klockorna på 6,00 pip.

När klockan ringde hörde jag ett mumlande från Hustrun. ”Det var mycket bättre förra veckan”, sa hon. Och jag var faktiskt benägen att hålla med henne. Men det var bara att pallra sej upp. Hustrun passade på att åka med mej in till stan, så hon skulle slippa buss och tåg.Jag skulle vara vid St: Erik kl: 08,00 så det passade ju bra.

Jag fick p- plats ganska omgående, så jag var där i god tid.


Väl inne hos ortopisten började hon att sätta olika prismor framför mina ögon. För varje prisma frågade hon om jag såg bättre eller sämre. Då fick man koncentrera sej på att titta med båda ögonen och det var ju inte så lätt, i och med att man är van med att ignorera bilden från det vänstra ögat. Så till slut vet man ju inte själv om det är bra eller dåligt. Med vissa prismor såg man faktiskt en rak bild, men suddigt. Kanske inte ha skadat att putsat av dem lite så alla tummavtryck försvunnit. Då hade man säkert sett en klar bild också.

Efter avslutad kontroll konstaterade hon att det inte skulle bli någon mer operation. Så där sket sej den sjukskrivnings veckan. Om de skulle göra en till, kanske jag blivit vindögd och det var tydligen besvärligare. Får en ny tid om ett halvår.

Ha det så gott. Vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards