Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Janne - 8 oktober 2009 21:18

Nu har jag hittat ett relä på Vag i kista. Men de hade inte det på lager. Men jag ska få hämta det i morgon, så det är ju bra. Billigt var det också, 415 kr. Har även varit och bokat en svetts till mattan i bastun, som jag ska hämta i morgon innan Affe och jag åker ut.

Vi har varit på Coop i dag och handlat lite. Var in på bygg och det visade sej att de hade stor rea igen. Köpte kantlister till golvet i bastun, skumplastisolering för vattenledningarna, avlopp till diskhon, proppar och slippapper, sågblad och lite andra småprylar. Och betalade bara några hundralappar för allt. Det var från 20% upp till 75% på varorna. Inte så illa.

Nu har jag varit ute och promenerat med doggen i 40 min. medan Hustrun har städat av lite här hemma. Nu ska vi varva ner lite med the och fika. På lördag ska Hustrun vara barnvakt till lilla Juni. Det uppskattas nog av båda parter, skulle jag tro.

God natt och sov gott.

Av Janne - 8 oktober 2009 12:51

I går kväll när jag var ut med Alfonz blåste det näst orkan. Träden böjde sej så man trodde att de skulle gå av på mitten, och det var en mängd löv som seglade förbi i blåsten.

Men nu på förmiddagen när jag kom ut till Sigtuna låg Mälaren spegelblank det var en klar hög luft och solen strålade från en klarblå himmel. Det kallar jag skillnad.

Det är väl det som är tjusningen med hösten, att det kan variera ganska kraftigt.

Förresten så har väl alla årstider sin tjusning, särskilt om de visar sej från sin bästa sida.

Kan ju även vara mysigt med regn, om man får sitta inne och titta på.


I dag skulle jag försöka skaffa ett blinkrelä till våran bil. Tänkte att det inte skulle vara så svårt. När jag var in på OK/Q8 och fikade tänkte jag passa på. Det visade sej vara lite krångligt. De för inte reläer längre. De har bara mjölk och bröd. Men vad fasen det är ju en mack, sa jag. Nej tyvärr så har de slutat med sådant.

Utvecklingen går ju bakåt,. När jag var liten så hade ju varenda Konsumbutik en bränslepump på gården. Sedan kom mackarna med hur mycket som helst i reservdelar och tillbehör, och nu är de snart tillbaka där det började.

De rekommenderade Meckonomen i stället. Åkte dit men de hade inte något sådant på lager.

De beställde från KG Knutsson och de hade vist sitt lager i Enköping så de kunde inte få hem reläet förrän tidigast i morgon. Då är frågan om man ska åka till Bromma för att köpa ett dyrare relä, om de har något hemma. Är ju lite pinsamt också att köra omkring utan blinkers, jag som gnäller på alla andra som svänger utan att blinka. Jag får väl bli en i mängden kanske.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards