Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Janne - 9 oktober 2009 19:12

Nu har Affe och jag kommit ut till landet. Det har tydligen varit fint här idag också. När vi åkte över bron var det en jättetjusig solnedgång. Tyvärr kunde jag inte ta någon bild på den, men ni får tro mej på mitt ord. Vattnet har sjunkit vid bryggan och det är jag ganska glad för. Det skulle ju vara typiskt om det blev högre än vanligt nu, när jag har gått och mätt och jämfört år från år innan jag bestämde höjden på bastun.

När vi kom ut gick jag rundan längs vägen med Affe. Han kissade jättemånga gånger och gjorde nr:2 en gång. Vi hann inte mer än in så ville han ut igen. Det var ett himla gnäll hela tiden, så man tror man ska bli tokigare än vad man redan är. Det är väl en tik som löper här också förmodligen. Till slut var jag tvungen att släppa ut honom, och han försvann som en avlöning. Nu har han kommit tillbaka och ligger här på soffan bredvid mej och trynar. Frågan är bara hur länge. Detta är ganska typiskt för våran lilla jycke. Han ska alltid rymma och springa över till grannarna och nosa en stund. Rutiner, rutiner.

Nu har jag ätit en god middag och ska sedan titta på Dobido. Blir nog lopplådan tidigt i kväll.

God natt, och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards