Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Janne - 20 oktober 2009 18:33

I dag har jag varit runt och kollat lite på ”masterboard” eller ”minerit skivor”.

Dessa ska man sätta upp på väggen bakom bastukaminen som en värmesköld mot värmen från kaminen. Det visade sej att K-rauta var biligast, med sina 432 kr./ skivan. Beijer var klart dyrast med över 800 kr / skivan. Lite mycket skillnad för samma produkt tycker jag.

Det blir alltså K-rauta som jag gör affär med. Det ska sitta dubbla skivor med luftspalt mellan, för att det inte ska bli för varmt mot väggen och börja brinna. Visserligen har jag ju köpt brandsläckare till bastun också, men den kan ju få stå där den står tycker jag.


För övrigt har det varit en jämra grå dag. Hygglig värme på ca: 7 grader, men grått grått grått.

Är konstant trött nu för tiden. Tycker att vi lägger oss i skaplig tid, men det tycks inte spela någon roll. I morgon blir det en liten ljusning i alla fall. Då ska vi ut och äta middag med herr och fru Ek. Tycker det ska bli riktigt trevligt. Undrar bara hur många timmar det tar in till stan. Det är ju något EU- skit i stan, så de har varnat för köer i trafiken på radion.


Nu ska här fixas middag tills Hustrun kommer hem från gympan. Blir en av mina specialare. Köttfärssås och spagetti. Mesigt tycker hustrun, gott tycker barnbarnen och jag.

God natt, och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards