Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Janne - 14 oktober 2009 16:35

Jag skulle ju hämta Ella och Ville på dagis idag efter jobbet. Man vid sjutiden i morse ringde Sofia och meddelade att hon var hemma idag. Ville hade vaknat i natt med 39 graders feber. Inte bra, han som nyligen varit förkyld. Men så är det att ha småttingar. Man kan inte bestämma något i förväg.

Istället var jag till Malin en stund för att hälsa på. Har inte sett Wilda och Alma på jättelänge. Det blev ett kärt mottagande. Fick en stor kram av Wilda, medan hennes lillasyster började gallskrika när hon fick se mej. Hon skrek så att underläppen darrade och tyckte tydligen att

Morfar såg för gräslig ut. Men när jag skulle åka hem fick jag i alla fall klappa henne på kinden. Kan kanske berodde på att hon hade ryggen vänd mot mej, vad vet jag.


Hustrun kommer hem lite senare idag. Skulle åka och städa av lite hos sin gamle far.

Han skull få komma hem i morgon, var det sagt. Men nu blev det tydligen en kontraorder, så nu vet vi inte. Hustrun skulle ringa och tala men sköterskan och höra hur det blir.

Det blir väl att ta till reservprovianten i dag, när man blir solo till middagen. Nämligen ”Krögarpytten”,  bara det bästa är gott nog.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards