Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Janne - 23 oktober 2009 22:33

Har kommit fram till landet. Åt en enkel middag bestående av gulaschsoppa ajoli och mini baguette med vitlöks ost. Till detta serverades ett gott rödvin. Har sedan suttit och glott på dumburken en stund.

                      

Mobilen är fortfarande död. Har nu tagit Hustruns gamla mobil med ett nummer som börjar på 070- 745 xx xx. Vårt gamla nummer alltså. Anledningen till att min mobil inte fungerar är troligen att jag ringt för mycket på den.

Blev varnad för ett år sedan och erbjöd mej att betala räkningen själv, men det var tydligen så krångligt att det inte skulle fungera. Nu har min chef alltså klippt abonnemanget. Tycker att han borde gett mej en liten vink först t.ex ett sms eller liknande. Eller bara stängt ner för utgående samtal. Men så är inte fallet. Tror man att man är gud, så kan man tydligen göra vad man vill.

God natt och sov gott. Det tänker jag göra.

Av Janne - 23 oktober 2009 12:58

I dag har jag inte någon täckning. Antingen är det fel på min mobil eller på telenätet. Skit samma det går inte att ringa eller att ta emot samtal. Det känns lite avigt. Snacka om beroende. Hur klarade man sej förr egentligen. Det är väl ett skapat beroende, som det heter. Ändå är det väl inte så många år sedan som det blev allmänt med mobiler. Kommer ihåg den första vi köpte anno 1991. En ”Ericsson hot line”. Stor som en verktygslåda. Abonnemanget hette "NMT röd", och kostade 13 kr./ min. Det var tider det. Men bra täckning hade den, både i skärgården och i de Värmländska skogarna. Nu för tiden blir det störningar bara man står under ett paraply, tycker jag.

Men jag bryr mej inte så mycket, är det fel på min mobil får man väl en ny antar jag. Och så är det ju fredag och landet som gäller.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards